Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Od 1 lipca 2021 r. właściciel lub zarządca budynku mają obowiązek składania deklaracji o użytkowanym źródle ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Każdy budynek mieszkalny oraz niemieszkalny, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.

Deklarację można złożyć elektronicznie.

Posiadając profil zaufany lub podpis elektroniczny możemy wypełnić ją samodzielnie, bez wychodzenia z domu wchodząc na stronę www.zone.gunb.gov.pl

- należy nacisnąć na stronie głównej

- złóż deklarację

- wypełnić i wysłać.

Deklarację można również złożyć osobiście lub listownie w Urzędzie gminy właściwym dla umiejscowienia budynku.

Właściciel lub zarządca budynku, w którym źródło ciepła i spalania paliw zostało zainstalowane przed 1 lipca 2021r. na złożenie deklaracji mają 12 miesięcy. Natomiast jeżeli źródło ciepła lub spalania paliw zostało zainstalowane po 1 lipca 2021 r. deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.

Utworzenie centralnej bazy (tj. CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) pozwoli stworzyć kompletną bazę danych, przy pomocy której gmina będzie mogła kreować politykę antysmogową.

Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 16 lip 2021 08:15
Data opublikowania: piątek, 16 lip 2021 08:18
Opublikował(a): Katarzyna Owczarek
Zaakceptował(a): Katarzyna Owczarek
Artykuł był czytany: 452 razy