Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Obwieszczenie/zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego.

Dotyczy wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „budowie elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 1MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz stacją transformatorowo-rozdzielczą średniego napięcia zlokalizowaną w części południowej działek o nr ewidencyjnych 404 i 405, obręb Ogródek, gmina Orzysz, powiat piski, województwo warmińsko-mazurskie”.

ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania

Działając zgodnie z art. 49 oraz 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 dalej k.p.a.) w związku  z art. 73 ust 1 i art. 74 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 dalej ooś);

 zawiadamiam

o wszczęciu postępowania z wniosku p. Michała Wróblewskiego z dnia 19.03.2021 r. (uzupełniony w dniu 29.04.2021 r.) w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni fotowoltaicznej o mocy do 1MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz stacją transformatorowo-rozdzielczą średniego napięcia zlokalizowaną w części południowej działek o nr ewidencyjnych 404 i 405, obręb Ogródek, gmina Orzysz, powiat piski, województwo warmińsko-mazurskie”.

Informuję więc o uprawnieniach wszystkich stron postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Z aktami sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Orzyszu, przy ul. Rynek 3, 12 – 250 Orzysz. Zgodnie z Komunikatem Burmistrza Orzysza z dnia 23 października 2020 roku dla Mieszkańców Gminy Orzysz od dnia 26 października 2020 r. wprowadzono ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klientów Urzędu Miejskiego w Orzyszu w związku z powyższym wgląd do akt postępowania administracyjnego nie będzie możliwy w tym okresie. Osoby, które chcą uzyskać wgląd do akt, proszone są o zgłoszenie tego zamiaru telefonicznie lub drogą elektroniczną (numer tel. 87 30 70 960 lub pocztą elektroniczną pod adresem um@orzysz.pl).

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt. 54 lit a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie  przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).

Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 84 ust. 1, art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy ooś tutejszy organ wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piszu o opinię
w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, jeżeli przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko byłoby zdaniem tego organu wymagane, w tej samej sprawie wystąpił również o stanowiska do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie oraz do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Giżycku.

Z uwagi na konieczność uzyskania w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia opinii od w/w organów, a także przeanalizowania całości zebranego materiału dowodowego, w przypadku konieczności nałożenia obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko, ewentualne wydanie postanowienia w tym zakresie dla planowanego przedsięwzięcia, nie nastąpi w terminie określonym w art. 65 ust. 1 ustawy ooś. Wobec powyższego, działając na podstawie art. 36 § 1 kpa wyznacza się nowy termin załatwienia sprawy do dnia 30 czerwca 2021 r., w którym ewentualnie nastąpi też wydanie przez organ ww. postanowienia, zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy ooś.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust.3 pkt 1 ustawy ooś oraz art. 49 k.p.a – zawiadomienie zostaje zamieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Orzyszu bip.orzysz.pl, na Tablicy Ogłoszeń Sołectwa Klusy oraz na Tablicy Ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Orzyszu. Zgodnie z art. 49 k.p.a zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Niniejsze obwieszczenie zostaje zamieszczone w dniu 07.05.2021 r.

POUCZENIE PRAWNE

- Stronie przysługuje czynny udział w każdym stadium postępowania administracyjnego, a przed wydaniem decyzji  prawo wypowiedzenia się co do zebranych w tej sprawie dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań (art. 10 k.p.a)

- Strona postępowania może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu (art. 33 § 1 i 2 k.p.a.).

- Doręczenie pism może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5

- Pisma doręcza się stronie, a jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika – pełnomocnikowi (art. 40 § 2 k.p.a.).

- Strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia (art. 40 § 2 i § 5  k.p.a.).

- Stronie przysługuje możliwości złożenia odpowiedzi na pismo wszczynające postępowanie i wyjaśnień na piśmie (art. 40 ust. 5 k.p.a.)

- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny (art. 41 k.p.a.).

(-) Burmistrz
Zbigniew Włodkowski

 

 

Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 7 maj 2021 10:24
Data opublikowania: piątek, 7 maj 2021 10:32
Opublikował(a): Daniel Gawrych
Zaakceptował(a): Daniel Gawrych
Artykuł był czytany: 244 razy