Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr XL/06

z XL Sesji Rady Miejskiej w Orzyszu odbytej w dniu 25 stycznia 2006 roku w sali nr 1 Urzędu Miejskiego w Orzyszu.
W sesji udział wzięli:
Zastępca Burmistrza Zdzisław Bosiński, Sekretarz Gminy Antoni Duda, Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska , Dyrektor Szpitala w Piszu Marek Skarrzyński, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, sołtysi, mieszkańcy.

W związku z delegacją służbową ( wyjazd na zaproszenie władz Ukrainy z wizytą partnerską) nieobecni są: Burmistrz Orzysza Jan Aleszczyk oraz Radny Mieczysław Kopańczyk.

Na wstępie Przewodniczący Wasilewski udzielił głosu Pani Krystynie Szczepańskiej pracownikowi Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego w Piszu ( teren gminy Orzysz).

Pani Szczepańska w swoim wystąpieniu poinformowała, że po 40 latach pracy odchodzi na emeryturę i pragnie podziękować wszystkim za długoletnią współpracę, a szczególnie władzom Gminy Orzysz, Radzie Miejskiej, sołtysom, pracownikom Urzędu Miejskiego
w Orzyszu.

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski w imieniu w/w podziękował za współpracę
i złożył życzenia zdrowia oraz pomyślności w nowym etapie życia Pani Krystyny Szczepańskiej.

Ad. 1

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski o godz. 1010 otworzył obrady XL sesję
i po powitaniu radnych oraz gości oświadczył, że zgodnie z listą obecności w chwili obecnej jest 9 radnych, co wobec ustawowego składu Rady, wynoszącego 15 osób, stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów
i gości stanowią załączniki do protokołu.

Ad. 2

O godz. 1012 na obrady przybył Radny Marek Wysocki. Stan radnych – 10.

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do protokołu z XXXIX sesji Radny Grzegorz Kraszewski zgłosił poprawki.

W związku z tym, że zgłoszone poprawki dotyczą potwierdzenia braku zdarzenia, które nie miało miejsca na sesji , złożył wniosek o odrzucenie zgłoszonych poprawek.

Grzegorz Kraszewski
Przedstawił uzasadnienie poprawek i wniósł o ich przyjęcie.
Wystąpienie w załączeniu.

O godz. 1018 na obrady przybył radny Zbigniew Jasiński. Stan radnych – 11.


Piotr Chorąży
Ustosunkował się do wypowiedzi Radnego Kraszewskiego, jednocześnie podkreślił, że nie można wpisać do protokołu dyskusji, która miała miejsce w przerwach czy po zakończeniu obrad. Nie można również zapisać , że nie poddano pod głosowanie wniosku, którego faktycznie nie głosowano, ze względu na brak kompetencji Rady w tym przedmiocie. Ponadto należało podczas trwania obrad żądać odpowiednich zapisów..

Krzysztof Marusiński
Zauważył, że jeśli któryś z radnych uważa, że w protokole źle zapisano lub też pominięto jakąś kwestię to należy wysłuchać radnego i protokół poprawić. Jego zdaniem nie ma żadnej przeszkody by poprawki Radnego Kraszewskiego zostały przyjęte.

Wobec wyczerpania się głosów Przewodniczący Wasilewski poddał pod głosowanie przyjęcie poprawek.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem poprawek głosowało – 3, przeciw- 6, wstrzymało się od głosu – 2.

Poprawki nie zostały przyjęte.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z XXXIX sesji.

„za” przyjęciem głosowało – 6, przeciw – 3, wstrzymało się – 2.

Rada protokół przyjęła większością głosów.

Ad. 3

W związku z nieobecnością na sesji obu wiceprzewodniczących Przewodniczący Wasilewski zaproponował, aby nie wybierać sekretarza XL obrad i sam będzie pełnił tą funkcję.

W głosowaniu jawnym „za” wnioskiem głosowało – 8, przeciw – nie było, wstrzymało się od głosu – 2. 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

Ad. 4

Burmistrz Bosiński
Zgłosił poprawkę do porządku dziennego obrad :

- W części D – dopisać: pkt 11 a –
projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie uzupełnienia do porządku obrad zostały przyjęte.




Porządek dzienny:

A. Wstępne czynności organizacyjne

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z XXXIX Sesji.
3. Wybór Sekretarza obrad XL sesji.
4. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad XL sesji.

B. Część sprawozdawcza obrad.
5 . Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
6. Informacja Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami.

C. Część zasadnicza obrad.

7. Informacja o stanie służby zdrowia na terenie miasta i gminy Orzysz.

D. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:

8. Programu współpracy na 2006 rok Gminy Orzysz z organizacjami pozarządowymi oraz
innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
9. Nieodpłatnego nabycia nieruchomości z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych.
10.Zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia wynagradzania nauczycieli zatrudnionych
w szkołach i placówkach Gminy Orzysz w 2006 roku.
11.Dokonanie zmiany w Statucie Samodzielnego Publicznego Miejsko-Gminnego Ośrodka
Zdrowia w Orzyszu.
11 a Zmiana w uchwale w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia
jego statutu.

E. Statutowe elementy obrad.

12. Interpelacje radnych.
13. Wnioski i zapytania radnych, gości, mieszkańców.
14. Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
15. Zamknięcie obrad.

Ad. 5

W związku z usprawiedliwioną nieobecnością Burmistrza Orzysza informację o pracach Burmistrza między sesjami przedstawił Zastępca Burmistrza Zdzisław Bosiński. Informacja w załączeniu.

O godz. 1030 na obrady przybył Radny Edward Majewski. Stan radnych – 12.

Ad. 6

Informację o pracach Przewodniczącego Rady między sesjami przedstawił Przewodniczący Wiesław Wasilewski. Informacja w załączeniu.



Ad. 7

Informacja o stanie służby zdrowia na terenie Gminy Orzysz.

O godz. 1045 na obrady przybył Radny Bogdan Kraszewski. Stan radnych – 13.

Pani Jadwiga Gryncewicz – Kierownik Referatu Promocji Urzędu Miejskiego w Orzyszu przedstawiła informację na temat służby zdrowia w Orzyszu. Informacja w załączeniu.

D y s k u s j a

Dyrektor Szpitala w Piszu
Na wstępie pogratulował samorządowi gminnemu, że finansuje zatrudnienie w gminie lekarzy specjalistów dzięki czemu mieszkańcy mają do nich szybki dostęp. Jest to jedyna gmina
w powiecie. Następnie przybliżył działalność szpitala w Piszu, omówił jego rozbudowę, jego problemy finansowe z tym związane, podziękował za dofinansowanie szpitala przez gminę Orzysz w 2005 roku. Z zebranych środków zakupiono bardzo nowoczesną aparaturę. Poruszył niskie finansowanie szpitali i całej służby zdrowia przez NFZ. Podkreślił, że ciągle jest potrzebne wsparcie przez gminy.

Teresa Dudzińska – mieszkanka Orzysza
Stwierdziła, że jej zdaniem badania profilaktyczne to za mało ponieważ stosują się one do ludzi zdrowych, a w jej przypadku, gdy ona jest pacjentem z poważnymi schorzeniami serca, brak jest w Orzyszu lekarza kardiologa, który by ją leczył. Podkreśliła, że dojazdy do dużych miast, gdzie pracują specjaliści, są dla mieszkańców Orzysza bardzo uciążliwe i kosztowne. Ponadto spotkała się z obojętnością lekarzy w szpitalu Piskim.

Dyr. Skarrzyński
Doradzał aby korzystać z wszystkich szpitali znajdujących się w pobliży np. w Ełku, Giżycku, gdyż każdy z nich jak gdyby specjalizuje się w leczeniu jakichś schorzeń. Szpital
w Piszu nie specjalizuje się w kardiochirurgii, robi to Olsztyn, który otrzymał bardzo nowoczesną aparaturę do leczenia serca. Zapewnił, że lekarze w Piszu ciągle są pouczani, szkoleni o właściwym zachowaniu się wobec pacjentów.

Sołtys z Dąbrówki
Zaapelowała by w Ośrodku Zdrowia w Orzyszu lub też w karetce pogotowia stacjonującej
w Orzyszu był lekarz, który potrafi zszyć niewielkie rany, urazy, by nie trzeba było jechać aż do Piszu.

Stanisław Król – sołtys z Nowych Gut
Zapytał o kondycję finansową Szpitala w Piszu.

Dyr. Skarrzyński
Wyjaśnił, że lekarze rodzinni są przyuczeni do zszywania ran, ale w swoich gabinetach nie mają do tego odpowiednich warunków, natomiast w karetce nie ma właściwego sprzętu. Do tego rodzaju zabiegów jest przygotowane ambulatorium w Piszu, które pracuje całą dobę.




Kondycja finansowa szpitala jest trudna jednakże od 2 lat zadłużenie nie powiększa się
i wynosi ok. 3 mln.zł. Na rok 2006 wszystkie szpitale nie otrzymały zwiększonych środków,
a przecież wzrosły ceny za energię elektryczną, paliwo do samochodów, ceny środków czystości. Stąd powtarzany apel do samorządów gminnych o wsparcie finansowe swoich szpitali.

Wobec wyczerpania się dyskusji Przewodniczący Rady podziękował dyrektorowi Szpitala za przybycie na sesję i przedstawione informacje po czym zamknął ten punkt porządku obrad.

Ad. 8

Programu współpracy na 2006 rok Gminy Orzysz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

Burmistrz Bosiński przybliżył projekt uchwały, objaśnił projekt programu na rok 2006.
Przedstawił informację o wykorzystaniu środków finansowych w roku 2005. Zaproponował, aby nowe zadania do programu na rok 2006 zostały wpisane w m-cu kwietniu po wyliczeniu nadwyżki budżetowej.

Marek Wysocki-Przewodniczący Komisji Gospo.Fin.
Przedstawił pozytywną opinię komisji.

Aldona Mataj – Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Ośw.i Kultury
Poinformowała, że Komisja Zdrowia omawiała w/w Program, ale nie wypracowała swojej opinii.

Bogdan Kraszewski
Zapytał:
- kto w gminie jest odpowiedzialny za ogłaszanie konkursów,
- jakie konkursy były ogłoszone w 2005r.
- jakie konkursy zostały zrealizowane i przez które organizacje.

Burmistrz Bosiński
Odpowiedział, że w UM nie ma jednej osoby, która zajmuje się ogłaszaniem konkursów. Konkursy ogłaszaj poszczególni pracownicy jeśli dotyczy on ich stanowiska
pracy. Konkursy były ogłaszane zgodnie z uchwałą budżetową na rok 2005. Było ich 9.
- sport masowy,
- zdrowy styl życia –brak ofert,
- sportowe zajęcia pozalekcyjne – 2 oferty- wykorzystane,
- IV turniej „Asów”,
- akcja wakacyjna – brak ofert,
- inauguracja nowego roku szkolnego – brak ofert,
- VI Mazurski Turniej piłki nożnej,
- utrzymanie stadionu miejskiego,
- ochrona przyrody – brak ofert




Krzysztof Marusiński
Podkreślił, że konkursy były ogłaszane niewłaściwie, organizacje o nich nie wiedziały
i dlatego nie złożyły ofert. Budżet na rok 2006 w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi jest za niski ( tylko 10 tys. zł). Proponowany dokument jest źle przygotowany. Wnioskował aby uchwały w tym kształcie nie przyjmować.
Następnie złożył dwie poprawki do programu tj.:

W rozdziale IV do zadań dopisać:

1. Wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych działających w sferze zadań publicznych.
2. Wspomaganie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.

Piotr Chorąży
Wyjaśnił co to jest organizacja, zrzeszenie ludzi. Następnie stwierdził, iż nie może tak być by ktoś kto ma swoje pasje żądał by ich realizacja była dotowana z budżetu gminy. W tym celu musi szukać sponsorów. Jego zdaniem projekt programu o współpracy gminy z organizacjami został przygotowany prawidłowo i nie dopuszcza do nadużyć.

Krzysztof Marusiński
Nawiązując do wypowiedzi poprzednika zachęcił go do zapoznania się z ustawą o pożytku publicznym i wolontariacie. Stwierdził, iż jego wnioski dotyczą realizacji zadań własnych gminy, a nie finansowania czyichś hobby.

Burmistrz Bosiński
Zacytował rozdział III Programu, w którym są wymienione inne formy współpracy, a w tym udzielanie przez samorząd pomocy technicznej, doradztwo, udzielanie pomocy merytorycznej, nieodpłatne udostępnianie materiałów, sali itd. W związku z tym proponuje by nie dublować zadań z rozdziału III w rozdziale IV.

Adam Myka
Zwrócił uwagę, że w rozdziale IV w zadaniu 3- ochrona zabytków- po wyrazie „miasta” dopisać „i gminy” o czym była mowa już na posiedzeniach komisji.

Bogdan Kraszewski
Zdziwiony jest niechęcią Zastępcy Burmistrza i radnych do zgłoszonych przez radnego Marusińkiego wniosków. Jego zdaniem są to wnioski, które będą służyć tutejszym mieszkańcom. Nowe zadania są po to by większość stowarzyszeń mogła działać.

Wioletta Kiewlak
Zapytała czy w związku ze zbyt ogólnikowym zapisem nie zachodzi obawa, że tylko jedna organizacja weźmie udział w realizacji zadania – upowszechnianie kultury fizycznej i sportu.

Piotr Chorąży
Jego zdaniem każda z organizacji powinna planować swoje zadania na dany rok i realizować je z własnych środków Nie powinno się stosować szantażu, że stowarzyszenie będzie działać jeśli gmina przyzna dotację. Na początek to organizacja lub stowarzyszenie musi pokazać, że coś robi, że jest widoczne w środowisku a dopiero później ubiegać się o środki finansowe
z budżetu gminy.

Krzysztof Marusiński
Zaapelował by dyskusja o współpracy została zakończona, a rozpoczęła się o nowych zadaniach, o środkach na nie, o wykorzystaniu potencjału ludzkiego.

Wobec braku dyskusji Przewodniczący zaproponował głosowanie nad wnioskami.

Wniosek 1.

Wspomaganie techniczne, szkoleniowe i informacyjne organizacji pozarządowych działających w sferze zadań publicznych.

„za” głosowało – 4, przeciw – 9, wstrzymujących się nie było.

Wniosek nie został przyjęty.

Wniosek 2.

Wspomaganie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych.

„za” – 4, przeciw – 8, wstrzymał się od głosu - 1.

Wniosek nie został przyjęty.

Głosowanie nad całością uchwały.

„za” głosowało – 9, przeciw -1, wstrzymało się od głosu – 3.

Rada podjęła uchwałę Nr XL/609/06 Program współpracy na rok 2006 Gminy Orzysz
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Ad. 9

Projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych.

Burmistrz Bosiński wyjaśnił projekt uchwały.

Dyskusji nie zgłoszono

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XL/610/06 w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych.


O godz.1245 zwolnił się z obrad i wyszedł Radny Marek Wysocki. Stan radnych – 12.





Ad. 10

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy Orzysz w 2006 roku.

Wyjaśnienia przedstawiła Pani Krystyna Harłożyńska – Skarbnik Gminy.

Dyskusji nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednomyślnie Rada podjęła uchwałę Nr XL/611/06 zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych
w szkołach i placówkach gminy Orzysz w 2006 roku

Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Dyskusji nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XL/612/06 w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu.

Ad. 11 a

Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Radny Marusiński zwrócił uwagę, że w/w uchwała kolejny już raz jest poprawiana ze względu na błędy.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę nr XL/613/06 zmieniającą uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

Ad. 12

INTERPELACJE RADNYCH

W imieniu „Wspólnoty dla Orzysza „ interpelacje na piśmie złożyli:

Radny Grzegorz Kraszewski
W sprawie niezgodnego z prawem miejscowym uchwalenia budżetu gminy na rok 2006.



Radny Krzysztof Marusiński
W sprawie pomijania opinii mieszkańców gminy Orzysz w procedurze przygotowania budowy i rozbudowy stacji bazowych telefonii komórkowej.

Radny Bogdan Kraszewski
W sprawie budowy placów zabaw na ulicy Ełckiej i Kolejowej ,
W sprawie zagospodarowania Osiedla Słonecznego na placach zabaw dla dzieci i boisku sportowym. Interpelacje w załączeniu.

Radny Grzegorz Kraszewski
Zacytował § 40 pkt. 9 Statutu Gminy Orzysz na temat informowania radnych
o odpowiedziach na interpelacje po czym zażądał od Przewodniczącego Rady udzielenia takiej informacji.

Przewodniczący Wasilewski
Odpowiedział, że przedstawi informację na następnym posiedzeniu.

Ad. 13

Wnioski, zapytania.

Zbigniew Krawczyk
Złożył wniosek Klubu Radnych „Samorząd” w sprawie dofinansowania z budżetu gminy zakupu samochodu specjalistycznego dla OSP w Orzyszu.

Adam Myka
Zgłosił brak małego kosza na śmieci na przystanku autobusowym w Strzelnikach.

Sołtys Grądy
Zapytał czy to prawda, że lekarz urolog Zagórski z Giżycka poszukuje w Orzyszu lokalu na gabinet. Prosił o udzielenie mu pomocy ponieważ jest to jedyny urolog w okolicy i ma dużo pacjentów z terenu gminy Orzysz.
Odnośnie budowy masztów telefonii komórkowej poinformował, że jako sołtys został o tym poinformowany i informację tą przekazał mieszkańcom sołectwa.

Piotr Chorąży
Zapytał
- czy prawdą jest, że budowa drogi Góra – Cierzpięty – Marcinowa Wola ma być zaniechana,
- czy gmina Orzysz otrzymała częstotliwość internetową.

Sołtys z Nowych Gut
Poinformował, że stowarzyszenie „Śniardwy” w Nowych Gutach planuje odrestaurowanie starego cmentarza, stworzenie punktu widokowego itd. Zapytał od czego należałoby zacząć działania w tej sprawie, do kogo się zwrócić o pomoc.





Sołtys wsi Dziubiele
Zapytał:
- co z drogą do jeziora,
Zgłosił, że droga przez wieś jest coraz węższa, że osuwa się skarpa i zachodzi niebezpieczeństwo spadnięcia do rowu przy mijaniu się dwóch samochodów.
Wnioskował aby posypać grubo żwirem drogę od skrzyżowania na Tuchlin do wsi Suchy Róg.

Sołtys z Cierzpiąt
Również zabrał głos w sprawie posypania drogi Drozdowo - Cierzpięty.

Zbigniew Jasiński
1. Zgłosił ujęcie budynku mieszkalnego przy ulicy Ełckiej 21 w kalendarzu remontów ABK na 2006rok.
2. Wnioskował o wyasfaltowanie uliczki wewnętrznej do budynku Ełcka nr 21.

Sołtys z Nowych Gut
Prosił by podjąć działania w celu wytyczenia dróg do przepędu bydła do jeziora.

Krzysztof Marusiński
Zapytał: jakie zostały podjęte działania w sprawach:
- zainstalowania punktu świetlnego przy sklepie ABC,
- w celu likwidacji dzikiej żwirowni za torami.

Grzegorz Kraszewski
Przedstawił sprostowanie do artykułu p.t. „ Dodatkowe punkty świetlne” zamieszczonego
w Biuletynie Informacyjnym, uznał, że podana w Biuletynie informacja jest nieścisła.
Na w/w sprostowanie otrzymał pismo od Redaktora Naczelnego Biuletynu, który odmówił zamieszczenia sprostowania. W związku z tym zacytował przepisy Prawa prasowego, które zobowiązują redakcję do zamieszczenia sprostowania. (sprostowanie i odpowiedź w załączeniu).

Bogdan Kraszewski
1. Przytoczył taką samą sytuację dotyczącą jego sprostowania w Biuletynie i otrzymanej odmowy.
2. Zapytał jakie są działania gminy w sprawie podpisania porozumienia z GDDKiA
w Olsztynie na budowę ciągu pieszo-rowerowego na ulicy Wojska Polskiego
od nr 102 do 160.

Grzegorz Kraszewski
Zapytał:
- w jaki sposób Klub Radnych „Samorząd” zgłaszał wnioski do projektu budżetu na 2006 rok.

Ad. 14

O d o w i e d z i:

Przewodniczący Wasilewski ustosunkował się do zgłaszanych wniosków i wyjaśnił sprawy związane z zimowym posypywaniem dróg, remontami dróg.


Burmistrz Bosiński
Na wstępie stwierdził, iż udzieli odpowiedzi na pozostałe wnioski i zapytania poza tymi, na które radni otrzymali odpowiedzi pisemne.

- odnośnie budowy masztu telefonii komórkowej przy Ciepłowni wyjaśnił, iż mieszkańcy byli o tym zamiarze powiadomieni o czym świadczy fakt, że została złożona skarga do sądu, prokuratury itd.
- samochód specjalistyczny dla OSP – wniosek zostanie rozpatrzony po jego otrzymaniu,
- kosz na śmieci na przystanku PKS w Strzelnikach – wszystkie kosze w okresie zimowym przechodzą konserwację. Obecnie trwa przegląd miejsc i w okresie wiosennym zostaną zainstalowane tam gdzie będzie taka potrzeba.
- gabinet dla lekarza Zagórskiego – w/w lekarz złożył ofertę pracy w Orzyszu jako lekarz specjalista i jeśli środki finansowe gminy pozwolą to będzie przyjmował chorych jeden raz
w tygodniu najprawdopodobniej w Ośrodku Zdrowia. Rozmowy na ten temat trwają.
- remont drogi powiatowej Góra-Cierzpięty-Marcinowa Wola- na temat wycofania się Starostwa nic gminie nie wiadomo, jeśli będzie nowe stanowisko w tej sprawie będą radni informowani,
- sołtysowi z Nowych Gut – wyjaśnił, że stowarzyszenie „Śniardwy” powinno zgłosić swoje zamiary do Burmistrza Orzysza. Potrzebne są uzgodnienia z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody ponieważ Nowe Guty leżą w strefie otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
Urząd udzieli pomocy przy przygotowaniu wniosku o dotację na środki pozabudżetowe. Ponadto jeżeli Gmina otrzyma od Wojewody pieniądze na utrzymanie cmentarzy to część z nich będzie można przeznaczyć na renowację cmentarza w Nowych Gutach.
- droga dojazdowa do jeziora w Dziubielach – trwają rozmowy z nowym właścicielem, odbędzie się spotkanie na którym będzie próba polubownego załatwienia sprawy. Jeśli jednak i to się nie uda to Urząd wystąpi do Sądu o ustanowienie „drogi koniecznej.
- remont budynku przy ul. Ełckiej 21 – w m-cu lutym zostanie ułożony harmonogram remontów budynków na rok 2006. W miarę posiadanych środków to i ten budynek zostanie ujęty. Kanalizację będzie wykonywał ZUK ze środków własnych, ale może być potrzebna tam odrębna przepompownia ścieków. Natomiast asfalt zostanie ułożony w okresie letnim.
- ścieżki dla bydła w Nowych Gutach – bydło musi być przepędzane zgodnie z ustawą
o drogach publicznych, a sami mieszkańcy decydują czy chcą mieć czysto na wsi, czy nie.
- dzikie żwirowisko – do właściciela terenu zostało skierowane pismo o rekultywacji terenu. W związku z okresem zimowym właściciel poprosił o przesunięcie terminu.
- remont drogi powiatowej w Dziubielach – pismo w tej sprawie zostanie skierowane do Starostwa w Piszu.

Sekretarz Duda
Odpowiedział na zapytanie w sprawie przyznania częstotliwości internetowej dla gminy Orzysz i wyjaśnił, iż gmina jej nie otrzymała ze względu na małe zainteresowanie tą sprawą powiatu jak i innych gmin w powiecie.

Grzegorz Kraszewski
Powrócił do sprawy Biuletynu Informacyjnego, który jego zdaniem drukuje artykuły stronniczo. Następnie zgłosił, że nie otrzymał odpowiedzi na temat kiedy i w jaki sposób Klub Radnych „Samorząd” zgłosił swoje wnioski do projektu budżetu gminy na 2006 rok.




Krzysztof Marusiński
Zwrócił się do Przewodniczącego Rady Wiesława Wasilewskiego by ten spowodował udzielenie odpowiedzi na temat oświetlenia ulicznego przy sklepie ABC na ulicy Osiedle Robotnicze jak również oświetlenie garaży na ulicy 22 Lipca.
Po czym stwierdził, że nigdy nie było informacji dla mieszkańców na temat budowy masztu telefonii komórkowej przy Ciepłowni.

Wioletta Kiewlak
Zapytała czy została udzielona odpowiedź dla uczniów ze szkoły w Okartowie w sprawie koszy do segregacji odpadów.

Burmistrz Bosiński
Wyjaśnił, że odpowiedź w tej sprawie została przesłana na ręce dyrektora SP w Okartowie.

Bogdan Kraszewski
Stwierdził, iż Zastępca Burmistrza Pan Zdzisław Bosiński zlekceważył jego pytania odnośnie wydrukowania sprostowania w Biuletynie w związku z czym pozostaje mu wejść na drogę sądową.


Wobec wyczerpania się głosów Przewodniczący obrad podziękował wszystkim za udział i o godzinie 1415 zamknął XL sesję.



Protokółowała Przewodniczący Rady

E. Adamska Wiesław Wasilewski





Data powstania: piątek, 3 mar 2006 09:59
Data opublikowania: piątek, 3 mar 2006 10:02
Opublikował(a): Elżbieta Adamska
Zaakceptował(a): Elżbieta Adamska
Artykuł był czytany: 3080 razy