Witamy na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Orzysz
W naszym biuletynie umieszczamy informacje, których publikacja jest obowiązkiem ustawowym, oraz inne treści, które naszym zdaniem będą pomocne mieszkańcom Gminy i innym zainteresowanym osobom.
Mamy nadzieję, że dostarczane przez nas informacje znajdą Państwa uznanie. Ewentualne uwagi lub wnioski prosimy kierować pod adresem Urzędu.
Serwis niniejszy będzie nieustannie aktualizowany i będziemy się starać go rozwijać tak, aby rzeczywiście spełniał oczekiwania użytkowników.
Wszystkie informacje publiczne, zarówno te, które znajdziecie Państwo w niniejszym biuletynie, jaki i inne niepublikowane tutaj, są udostępniane w Urzędzie Miejskim, Urzędzie Stanu Cywilnego lub w jednostkach organizacyjnych gminy miejskiej w trybie określonym w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
W każdej chwili mogą Państwo skorzystać z instrukcji korzystania z biuletynu, który oddajemy niniejszym Państwu do dyspozycji.
UWAGA!
Urząd Stanu Cywilnego w Orzyszu przyjmuje interesantów w godz. 7:30 – 15:00, jednak w zastępstwie więc mogą wystapić drobne nieudogodnienia.
Na pytania odpowie Pani Joanna Drabent, tel. 600902883.
Aktualnie uzyskanie odpisów aktów stanu cywilnego (aktu urodzenia, aktu małżeństwa, aktu zgonu) możliwe jest w każdym USC na terenie kraju.
Odpis aktów stanu cywilnego uzyskać można również przez internet. Szczegóły znajdują się pod linkiem: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu
Wnioski o wydanie aktów dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta na parterze w budynku Ratusza. Wypełnione wnioski wraz z dowodem opłaty skarbowej można złożyć w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach 7:30-15:30. O odbiorze odpisu aktu poinformujemy Państwa telefonicznie.
Sprawy dotyczące dowodów osobistych, zameldowań i pozostałych spraw obywatelskich załatwiane są normalnie w godzinach pracy Urzędu 7:30-15:30 w pok. 217.