Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr XXXIX/05

z XXXIX sesji Rady Miejskiej w Orzyszu odbytej w dniu 29 grudnia 2005r.od godz. 1010 do godz. 1520 w sali konferencyjnej Caritas w Orzyszu.


W sesji udział wzięli:
Zastępca Burmistrza Zdzisław Bosiński, Sekretarz Gminy Antoni Duda, Skarbnik Gminy Zofia Prorok, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, dyrektorzy szkół, nauczyciele logopedzi, młodzież, sołtysi.

Ad. 1

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski o godz. 1010 otworzył obrady XXXIX sesję i po powitaniu radnych oraz gości oświadczył, że zgodnie z listą obecności w chwili obecnej jest 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady, wynoszącego 15 osób, stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów i gości stanowią załączniki do protokołu.

Przewodniczący przekazał głos Sołtysowi wsi Wierzbiny Panu Wiesławowi Kosiorek.

Pan Wiesław Kosiorek podziękował sołtysom, radnym za udzielenie mu pomocy finansowej w walce z chorobą.

Przewodniczący przekazał głos Panu Dariuszowi Kizlingowi dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Orzyszu, który poinformował obecnych o przeprowadzonej na terenie miasta i gminy Orzysz ogólnopolskiej akcji DNI BEZPLATNYCH DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH. W imieniu Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Polskiego Związku Logopedów podziękował wszystkim nauczycielom logopedom, dyrektorom szkół, wolontariuszom za wielkie zaangażowanie w akcji. Warm.Maz. Oddział Związku Logopedów wyróżnił ich dyplomami i podziękowaniami, które wręczyli Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski i Dariusz Kizling.
Wyróżnieni zostali:
Jan Aleszczyk - Burmistrz Orzysza,
Ewa Polskowska-Krupa - Dyrektor Gimnazjum w Orzyszu,
Elżbieta Włodkowska - Dyrektor Zespołu Szkół w Dąbrówce,
Dariusz Kizling - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Orzyszu,
Jadwiga Grycewicz – Urząd Miejski w Orzyszu,
Mirosława Majewska - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Okartowie,
Czesław Pieczyński - Dyrektor LO w Orzyszu,
Bożena Szewczyk - Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Orzyszu,
Barbara Gładysz – logopeda,
Bożena Stankiewicz – logopeda,
Emilia Makowska – logopeda,
Jolanta Marcinkiewicz- logopeda,
Paweł Piekarski- nauczyciel LO w Orzyszu,
Przemysław Kosiorek - nauczyciel SP w Orzyszu,
Magdalena Wysocka- logopeda,
Zdzisław Bosiński - Z-ca Burmistrza Orzysza.

Następnie głos zabrał Z-ca Burmistrza Orzysza Pan Zdzisław Bosiński, który w imieniu Burmistrza wręczył dyplomy i podziękowania wolontariuszom – uczniom Gimnazjum w Orzyszu, LO w Orzyszu.

Ad. 2

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do protokołu z XXXVIII sesji nie wpłynęły poprawki wobec czego zostaje on przyjęty poprzez aklamację.

Ad. 3

W głosowaniu jawnym jednomyślnie na Sekretarza obrad XXXVIII sesji wybrano
V-ce Przewodniczącą Rady Monikę Zielińską.


Ad. 4
Przewodniczący Rady
Zgłosił dwie poprawki do porządku obrad :
Dopisać pkt. 6 a- sprawozdanie Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli.
Pkt. 6 b – Informacja o pracach Biura Architektonicznego w Olsztynie „Rożen & Rożen” w sprawie zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Orzysz.

Burmistrz Bosiński
Zgłosił dwie poprawki do porządku dziennego obrad :

- W części C – dopisać: pkt 16 a – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.
pkt. 16 b – projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie wszystkie w/w poprawki i uzupełnienia do porządku obrad zostały przyjęte.

Porządek dzienny:
A. Wstępne czynności organizacyjne

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z XXXVIII Sesji.
3. Wybór Sekretarza obrad XXXIX sesji.
4. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad XXXIX sesji.

B. Część sprawozdawcza obrad.
5 . Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
6. Informacja Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami.
6 a Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli.
6 b Informacja o pracach Biura Architektonicznego w Olsztynie „Rożen & Rożen” w sprawie zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Orzysz.
C. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:

7. Budżet gminy na rok 2006.
8. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006r.
9. Regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach
gminy Orzysz w 2006 roku.
10. Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
11. Zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie
Ścieków.
12. Określenie zasad zbycia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres
dłuższy niż 3 lata.
13. Zmiany budżetu gminy na rok 2005.
14. Odwołanie Skarbnika Gminy.
15. Powołanie Skarbnika Gminy.
16. Wydatki budżetu gminy, które w 2005 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.
16 a Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.
16 b Projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

D. Plany pracy Rady i jej Komisji

17. Plan pracy Rady Miejskiej w Orzyszu na rok 2006.
18. Plan kontroli Komisji Rewizyjnej w Orzyszu na rok 2006.
19. Plany pracy stałych komisji Rady na 2006r.
- Komisji Gospodarczo-Finansowej i Porządku Publicznego.
- Komisji Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu,
- Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Turystyki i Promocji Gminy.

E. Statutowe elementy obrad.

20. Interpelacje radnych.
21. Wnioski i zapytania radnych, gości, mieszkańców.
22. Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
23. Zamknięcie obrad.

Ad. 5

W związku z usprawiedliwioną nieobecnością Burmistrza Orzysza na sesji, informację o pracach Burmistrza Orzysza między sesjami w okresie od 30 listopada do 27 grudnia 2005r. przedstawił Zastępca Burmistrza Zdzisław Bosiński.
Informacja w załączeniu.





Ad. 6

Informację o pracach Przewodniczącego Rady między sesjami przedstawił Przewodniczący Wiesław Wasilewski. Informacja w załączeniu.

Ad. 6 a

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Dorota Zadroga przedstawiła wyniki kontroli na temat:
Realizacja inwestycji w oświacie w 2005 roku.
(protokół z kontroli znajduje się w Biurze Rady)

Ad. 6 b

Pani Izabela Rożen z Biura Architektonicznego „Rożen & Rożen” z Olsztyna przedstawiła mapy i omówiła treść proponowanych zmian w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego dla miasta Orzysz i terenów wiejskich.

Ad. 7

Budżet Gminy na 2006 rok

Skarbnik Gminy Pani Zofia Prorok przedstawiła Uchwałę Nr 934/2005 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie wydania pozytywnej opinii
o projekcie budżetu gminy Orzysz na 2005r. ( w załączeniu).

Następnie zgłosiła autopoprawki do projektu budżetu na 2006r.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej oraz Porządku Publicznego Marek Wysocki przedstawił pozytywną opinię stałych komisji Rady o projekcie budżetu gminy na 2006r. ( w załączeniu).

D y s k u s j a

Grzegorz Kraszewski
Przypomniał radnym, że w dniu 16 listopada b.r. na posiedzeniu stałych Komisji Rady przedstawił i przedłożył na piśmie Interpelację-propozycje do budżetu gminy na 2006r.,
które następnie zacytował i zapytał gdzie zostały ujęte w/w propozycje w przedstawionym projekcie. Przytoczył również odpowiedź Z-cy Burmistrza z dnia 12 grudnia b.r.

Burmistrz Bosiński
Na wstępie wyjaśnił, że nie jest to interpelacja, ale wnioski do budżetu.
Zaproponowane zadania przez radnych „Wspólnoty dla Orzysza” były rozpatrzone przez Burmistrza. Część z nich jest ujęta w projekcie budżetu gminy na 2006 rok. Inne natomiast będą wdrażane w roku budżetowym w miarę posiadanych środków. Po czym ustosunkował się do poszczególnych propozycji, które omówił lub wyjaśnił.





Przewodniczący Rady
Poinformował, że budżet został przygotowany na podstawie uchwały RM w Orzyszu w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy.
Przypomniał radnym, że ich wnioski i propozycje do budżetu powinny być zgłoszone na posiedzeniach stałych komisji Rady, tam przedyskutowane, przegłosowane i przekazane jako wnioski Komisji do Burmistrza celem ich rozważenia.
Inicjatywa zmian w projekcie budżetu przysługuje tylko Burmistrzowi. Zacytował uchwałę RIO.
Na posiedzeniu Komisji Rady w dniu 14 grudnia b.r. kiedy to rozpatrywano i opiniowano projekt budżetu gminy na 2006r. nie zgłoszono żadnych wniosków ani zmian. Projekt zaopiniowano pozytywnie. Tak więc dziś pozostaje Radzie tylko budżet przyjąć lub odrzucić.

Grzegorz Kraszewski
Ponownie podkreślił, że interpelacja –propozycje do budżetu na 2006r.- została przedłożona do Burmistrza i Komisji w dniu 16 listopada. Burmistrz projekt budżetu przedłożył Radzie 15 listopada. Jego zdaniem terminy są zachowane.

Krzysztof Marusiński
Jego zdaniem wnioski radnych „Wspólnoty dla Orzysza” były znane Burmistrzowi, ale nie zostały przez niego uwzględnione. Z-ca Burmistrza w swojej wypowiedzi używał zwrotów „czynimy starania”, „wpierw rozmowy i porozumienie” co w praktyce brzmi, że Burmistrz czyni starania , a Rada może ewentualnie je przyjąć. Radni ze Wspólnoty dla Orzysza swego czasu składali propozycje zmiany uchwały o procedurze uwalania budżetu gminy, ale je odrzucono i dziś widać jak ta uchwała jest mocno nieaktualna. Wnioskował, aby Załącznik nr 12 - uzupełnić o dwa dodatkowe zadania tj.
1. wspomaganie rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych – 5 000.zł,
2. wspomaganie techniczne, szkoleniowo-informacyjne i finansowe organizacji
pozarządowych realizujących zadania w sferze publicznej, będące zadaniami gminy –
10.000zł.

Środki na realizację w/w zadań wziąć z działu 750 rozdziału 750023 – wydatki na zakup sprzętu komputerowego do Urzędu Miejskiego.

Burmistrz Bosiński
Ustosunkowując się do wniosku Radnego Marusińskiego wyjaśnił, że w roku 2005 środki przeznaczone na współpracę z organizacjami pozarządowymi nie zostały wykorzystane ponieważ w/w organizacje nie zgłosiły wniosków. W pierwszym tygodniu stycznia odbędzie się spotkanie organizacji pozarządowych, na którym będzie mowa o wykorzystaniu zaplanowanych pieniędzy.
W związku z powyższym wniosek Radnego jest niezasadny.

Adam Myka
Zwrócił uwagę, że w załączniku nr 5 w dziale 600, rozdział 60014 w zadaniu: „wymiana nawierzchni chodnikowych i drogowych na terenie miasta „ , zabrakło wyrazu „ i gminy”.

Burmistrz Bosiński
Przyjął uwagę jako autopoprawkę.



Bogdan Kraszewski
Zgłosił trzy wnioski do budżetu:

1. Wykonanie dokumentacji technicznej na budowę chodnika i ciągu pieszo-rowerowego oraz oświetlenia w ciągu ulicy Wojska Polskiego od nr 102 do nr 160.
2. Zwiększenie dotacji dla ABK w Orzyszu o kwotę 300 tys.zł. na remonty budynków komunalnych.
3. Sposobem gospodarczym wykonać chodnik przy drodze gminnej (ulica Mazurska)
i wzdłuż drogi powiatowej.

Burmistrz Bosiński
Wyjaśnił, że ulica Woj.Pol. jest to droga krajowa, a więc leży w kompetencjach GDDKiA
wobec tego kolejność jest następująca: Rada Miejska upoważnia Burmistrza do podpisania porozumienia z GDDKiA, która tym samym wyraża wolę sfinansowania inwestycji, następnie Burmistrz może przystąpić do zlecenia wykonania dokumentacji.
Dodatkowe kwoty na remonty, ABK otrzyma po rozliczeniu nadwyżki budżetowej w m-cu kwietniu.
Ulica Mazurska - przed położeniem tam chodników najpierw musi być odwodniona.

W związku z powyższym w/w wnioski nie mogą być przyjęte jako poprawki do projektu budżetu gminy na rok 2006.

Bogdan Kraszewski
Nie zgodził się ze stanowiskiem Burmistrza i przedstawił odpowiedź GDDKiA z Olsztyna, w którym napisano, że wnioski zostaną zrealizowane jeśli Gmina wykona dokumentację.
Natomiast chodnik na ulicy Mazurskiej można by wykonać pracownikami ZRP z płytek rozbiórkowych.

Zbigniew Jasiński
Stwierdził, że zszokowała go kwota przeznaczona na remont kina „Remo”- 2 mln.800 tys.zł.
Jak to się ma do tego, że za chwilę będzie budowane Centrum Kultury na ulicy Woj.Pol.

Burmistrz Bosinski
Odpowiedział, że są to dwie rożne sprawy. Planowana jest budowa Centrum Kultury i Aktywizacji Zawodowej, która nie ma nic wspólnego z kinem. Natomiast kino po remoncie musi spełniać wszystkie wymogi budowlane, bezpieczeństwa itd. W związku z tym na ten cel został złożony wniosek o środki pozabudżetowe.

Krzysztof Marusiński
Jego zdaniem jest to dublowanie spraw, gdyż w obu przypadkach dotyczy to budynków kulturalnych.
Zaapelował by jak najszybciej zmienić uchwałę o procedurze uchwalania budżetu.
Wyjaśnił dlaczego organizacje pozarządowe nie złożyły wniosków o środki gminne stwierdzając, że nie były ogłaszane konkursy i organizacje o niczym nie wiedziały.
Przedstawiony budżet na 2006 rok jest mało spójny, niekompletny, zły. Zbyt duże pieniądze są skierowane na komputeryzację Urzędu Miejskiego, za mało środków jest przewidzianych na remonty budynków komunalnych.
Radni Wspólnoty dla Orzysza będą głosowali „przeciw”.


Skarbnik Gminy
Nie zgodziła się z wypowiedzią radnego Marusińskiego, który stwierdził, iż Skarbnik Gminy zmieniła budżet gminy, z którym radni zapoznali się na posiedzeniu komisji w dniu
14 grudnia b.r.
Przedstawione przez nią autopoprawki nie zmieniły budżetu w kwocie ogólnej, a zmieniły tylko niewłaściwie wpisane zapisy, na które zwróciła uwagę RIO. Kwoty i zadania pozostały takie same.

Po wyczerpaniu się dyskusji Przewodniczący Wasilewski odczytał projekt uchwały
i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem budżetu gminy na 2006 rok głosowało – 9 przeciw – 4, wstrzymujących się – nie było.

Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/598/05 w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.

Ad. 8

Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.

Przedstawił i objaśnił Burmistrz Bosiński.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej oraz Porządku Publicznego Marek Wysocki przedstawił p o z y t y w n ą opinie komisji.

Dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/599/05 w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.

Ad. 9

Regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy Orzysz na 2006 rok.

Pani Beata Jażdżewska-Kierownik ZOESiP w Orzyszu przybliżyła treść regulaminu
i zgłosiła autopoprawki:

1. W § 3 zapisać, że traci moc uchwała Nr XXVII/493/04 RM w Orzyszu z dnia
29 grudnia 2004r.
2. § 4 – otrzymuje brzmienie obecnego § 3.
3. W Regulaminie w § 4 ust. 1 – zapisać ,że dodatek motywacyjny stanowi 6% kwoty przypadającej na wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli.
Dodatkowo wyjaśniła, że w drodze negocjacji dodatek motywacyjny zwiększono z 5% na 6%.


Krzysztof Marusiński
Poinformował, że w/w materiały były omawiane na posiedzeniu Komisji i była mowa o dodatku motywacyjnym w kwocie 5%, a teraz wszyscy dowiadują się, że wynegocjowano 6%. Stąd wniosek, że § 37 Regulaminu podawał nieprawdę.
Ponadto nie zgadza się z tak dużą rozpiętością pomiędzy nauczycielami a dyrektorami, którzy dostają dodatek w wysokości aż 50%.

W n i o s e k
Podnieść dodatek motywacyjny dla nauczycieli do 10%.

Krystyna Harłożyńska
Poinformowała, że w sąsiednich gminach jest podobnie i tak np. Ruciane Nida – 3%, Pisz-6%. Dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor szkoły od 2% nawet do 30%. W dyskusji ze związkami zawodowym wynegocjowano 6%.

Wioletta Kiewlak
Potwierdziła wyniki negocjacji i podała, że związki zawodowe zaproponowały 8%, ale w drodze kompromisu ustalono 6% pod czym związki się podpisały.

Krzysztof Marusiński
Podtrzymał swój wniosek i dodał, że nie tylko dyrektor ocenia pracę nauczycieli, ale również rodzice i radni.

Po wyczerpaniu się dyskusji Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad wnioskiem radnego Marusińskiego w sprawie zwiększenia dodatku motywacyjnego z 6% do 10%.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem wniosku głosowało – 4, przeciw – 8.

Radny Bogdan Kraszewski będąc nauczycielem nie brał udziału w głosowaniu.

Wniosek został odrzucony.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem Regulaminu głosowało – 9, przeciw- nie było, wstrzymało się – 3 radnych.

Radny Bogdan Kraszewski będąc nauczycielem nie brał udziału w głosowaniu.

Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/600/05 w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy Orzysz na 2006r.

Ad. 10

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Objaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Zbigniew Krawczyk Przewodniczący Komisji Rolnictwa – przedstawił pozytywną opinię Komisji.

Dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych.
Jeden radny nie brał udziału w głosowaniu.

Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/601/05 w sprawie przyjęcia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

Ad. 11

Taryfy na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na 2006 rok.

Marek Wysocki
Wypowiedział się przeciw stawce za odprowadzanie ścieków uzasadniając swoje stanowisko, tym, że jest ona za niska i nie pokryje kosztów utrzymania oczyszczalni ścieków i kolektorów ściekowych.

Złożył wniosek:
Z budżetu gminy dopłacić do stawki (3 zł) 30gr.do 1m3.

Przewodniczący Krawczyk poinformował, iż w/w wniosek został na posiedzeniu stałych Komisji Rady odrzucony.
Radni zaopiniowali projekt chwały pozytywnie.

Dyr. ZUK Zenon Świeczka
Poinformował radnych, że w przypadku przyjęcia wniosku radnego Wysockiego, Wojewoda w drodze nadzoru uchyli uchwałę ze względu na brak wyliczeń matematycznych do stawki 3,30zł.

Radca Prawny
Wyjaśnił, że w tej chwili Rada ma tylko dwie możliwości. Jedna, to przyjąć projekt uchwały ze stawką 3 zł za 1m3 ścieków, druga to odrzucić uchwałę w całości.

Wniosek radnego Wysockiego jest w tej chwili nie zasadny i nie może być głosowany.

Wobec powyższego Przewodniczący Wasilewski odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/597/05 w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków na 2006 rok.







Ad. 12

Określenie zasad zbycia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

Objaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Pozytywną opinię Komisji przedstawił Przewodniczący Krawczyk.

Dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/602/05 w sprawie określenie zasad zbycia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

Ad. 13

Zmiany budżetu gminy na 2005 rok.

Wyjaśnienia przedstawiła Skarbnik Gminy.

Pozytywną opinię Komisji przedstawił Przewodniczący Krawczyk.

Dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę nr XXXIX/603/05
w sprawie zmiany budżetu gminy na 2005r.

Ad. 14
Odwołanie Skarbnika Gminy.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński, informując zebranych, że na wniosek Pani Zofii Prorok, która postanowiła odejść na wcześniejszą emeryturę , Burmistrz Orzysza odwołuje ją ze stanowiska Skarbnika Gminy.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/604/05 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

Krzysztof Marusiński
W imieniu radnych „Wspólnota dla Orzysza” podziękował Pani Zofii Prorok za dotychczasową współpracę i złożył jej najlepsze życzenia.





Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski
W imieniu całej Rady wręczył kwiaty i złożył serdeczne podziękowanie za dotychczasową współpracę.

Ad. 15
Powołanie Skarbnika Gminy.

Burmistrz Bosiński poinformował, iż Burmistrz Orzysza wnioskuje o powołanie Pani Krystyny Harłożyńskiej na stanowisko Skarbnika Gminy.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/605/05 w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski
Wręczył kwiaty i złożył serdeczne życzenia na nowo powierzonym stanowisku pracy.

Ad. 16

Wydatki budżetu gminy, które w 2005 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Wyjaśnienia przedstawiła Pani Krystyna Harłożyńska.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/606/05
w sprawie wydatków budżetu gminy, które w 2005 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.
Ad. 16 a

Zmiana uchwały w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/607/05
w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

Ad. 16 b

Zmiana uchwały w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXIX/608/05
w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia do związku międzygminnego i przyjęcia jego statutu.



Ad. 17

Plan pracy Rady Miejskiej w Orzyszu na 2006 rok.

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski przedstawił projekt Planu pracy Rady Miejskiej na rok 2006.

Wniosków lub zmian nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada przyjęła swój plan pracy na rok 2006, który stanowi załącznik do protokołu.


Plan kontroli Komisji Rewizyjnej na rok 2006.

Projekt przedstawiła Przewodnicząca Komisji Pani Dorota Zadroga.

Wniosków lub zmian nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada przyjęła plan kontroli Komisji Rewizyjnej na rok 2006, który stanowi załącznik do protokołu.


Plan pracy Komisji Gospodarczo-Finansowej oraz Porządku Publicznego na 2006 rok.

Wniosków lub zmian nie zgłoszono.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada przyjęła plan pracy Komisji na rok 2006, który stanowi załącznik do protokołu.

O godz. 1435 obrady opuścił Przewodniczący Rady Wasilewski. Przewodnictwo obrad przekazał dla Wiceprzewodniczącej Moniki Zielińskiej


Plan pracy Komisji Zdrowi, Oświaty, Kultury i Sportu na 2006 rok.

Radna Monika Zielińska zgłosiła wniosek:
W m-cu marcu w kolumnie: „Kto przygotowuje materiały” dopisać : Dom Kultury, Gminna Rada Sportu, Gminna Rada Kultury, Pełnomocnik ds. oświaty. Na posiedzenie zaprosić Radę Młodzieżową i dyrektorów szkół w tym i LO.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada przyjęła plan pracy Komisji na rok 2006, który stanowi załącznik do protokołu.









Plan pracy Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Turystyki i Promocji Gminy na 2006 rok.

Radny Adam Myka zgłosiła wniosek:
W m-cu marcu w kolumnie: „tematyka” zmienić zapis tiretu drugiego i nadać mu brzmienie: „problemy rolników związane z hodowlą i uprawą roślin( nowe przepisy fitosanitarne) dodać tiret trzeci w brzmieniu: ”szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta”.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada przyjęła plan pracy Komisji na rok 2006, który stanowi załącznik do protokołu.


Ad. 20

Interpelacji nie zgłoszono.

Ad. 21

Grzegorz Kraszewski
Zapytał:
- czy w 2006 roku będą środki finansowe na roboty publiczne, prace interwencyjne,
- czy Gminna Komisja Mieszkaniowa rozpatrywała podania w sprawie przydziału mieszkań
komunalnych,
- podać datę kiedy to Klub Radnych „Samorząd” złożył swoje propozycje do budżetu na 2006 rok.

Adam Myka
W związku z ogólnokrajowymi problemami Służby Zdrowia zapytał czy po pierwszym stycznia 2006 roku będą otwarte gabinety lekarskie w Orzyszu.

Marek Wysocki
1. Wpłynąć na poprawę estetyki płotu wzdłuż jednostki wojskowej.
2. Jak zostało załatwione pismo dyrektora ZUK w Orzyszu w sprawie zwolnienia spółki z płacenia podatku od nieruchomości.

Krzysztof Marusiński
Zwrócił się z apelem do Burmistrza o udzielenie pomocy Panu Jarosławowi Szczesiulowi, zamieszkałemu w Orzyszu, który jest inwalidą ruchowym poruszającym się na wózku inwalidzkim.

Marek Wysocki
Zwrócił uwagę, że wyciekają nieczystości z rury kanalizacyjnej przy mości na ulicy Woj.Polskiego, przy Ośrodku Zdrowia i na ulicy Cierniaka.




Ad. 22

Odpowiedzi udzielił Z-ca Burmistrza Zdzisław Bosiński.

- Pieniądze na roboty publiczne z budżetu gminy będą, natomiast z Powiatowego Urzędu Pracy nie wiadomo, ponieważ nie ma jeszcze ustalonej dotacji z budżetu państwa. W związku ze zmianą przepisów wchodzą prace społecznie-użyteczne.

- W dniu wczorajszym w godzinach popołudniowych obradowała Komisja Mieszkaniowa, która rozpatrywała podania o przydział mieszkań komunalnych.

- Radni z Klubu „Samorząd” swoje wnioski i propozycje do budżetu składali niemal codziennie przy okazji różnych spotkań i rozmów indywidualnych.

- W Orzyszu są zabezpieczone środki na podstawową opiekę zdrowotną.

- W sprawie poprawy estetyki płotu wzdłuż jednostki wojskowej gmina zwróci się z pismem do pułk. Wiśniewskiego.

- Zwolnienie spółki ZUK z podatku leży w kompetencji Burmistrza Orzysza, rozmowy w tej sprawie trwają.

- Na temat pomocy dla pana Szczesiula wypowiedziała się Pani Jolanta Rakowska dyr. MOPS w Orzyszu, która poinformowała zebranych, że jest ona udzielana stale. Centrum Pomocy Rodzinie w Piszu dwukrotnie proponowało mu poprawę barier architektonicznych, z czego pan Szczesiul dobrowolnie zrezygnował. CPR pieniądze ma i pan Szczesiul o tym wie jednak z niej sam rezygnuje. Swego czasu otrzymał propozycję mieszkaniową, na parterze, ze środkami na remont, z tego również zrezygnował.

- Likwidacja wycieku ścieków będzie zrobiona gdy tylko pozwoli na to pogoda ( od Ośrodka Zdrowia do apteki św. Brunona).

O godz. 15-tej na obrady powrócił Przewodniczący Wasilewski.

Krzysztof Marusiński
Stwierdził, iż wypowiedź w sprawie pomocy dla pana Szczesiula jest tendencyjna. Mieszkanie, które mu przydzielono było w bardzo złym stanie i koszt remontu był zbyt wielki. Człowiek ten oczekuje pomocy i należy mu jej udzielić.

Bogdan Kraszewski
Zaapelował by pomóc w/w osobie a nie go potępiać.

Monika Zielińska
Zobowiązała się, że osobiście pojedzie do CPR w Piszu i złoży wniosek o udzielenie pomocy panu Szczesiulowi.

Jolanta Rakowska
Ponownie potwierdziła fakt, że pan Szczesiul nie pozostaje bez pomocy ze strony MOPS
i PCPR, korzysta ze środków opatrunkowych, leków itd.


Przewodniczący Wasilewski
Z okazji zbliżającego się nowe roku złożył wszystkim obecnym najserdeczniejsze życzenia noworoczne i zaprosił na symboliczną lampkę szampana.

Życzenia w formie pisemnej w załączeniu do protokołu.

Ad. 23

O godzinie 1530 zakończył obrady XXXIX sesji Rady Miejskiej.



Protokółowała Wiceprzewodnicząca Rady Przewodniczący Rady

E. Adamska Monika Zielińska Wiesław Wasilewski











Data powstania: wtorek, 7 lut 2006 08:26
Data opublikowania: wtorek, 7 lut 2006 08:32
Opublikował(a): Elżbieta Adamska
Zaakceptował(a): Elżbieta Adamska
Artykuł był czytany: 3122 razy