Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr XXXVII/05

z XXXVII sesji Rady Miejskiej w Orzyszu odbytej w dniu 26 października 2005r.od godz. 1010 do godz. 1340 w sali nr 1 Urzędu Miejskiego w Orzyszu.
W sesji udział wzięli:
Burmistrz Orzysza Jan Aleszczyk, Zastępca Burmistrza Zdzisław Bosiński, Sekretarz Gminy Antoni Duda, Skarbnik Gminy Zofia Prorok, kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, sołtysi, mieszkańcy.

Ad. 1

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski o godz. 1010 otworzył obrady XXXVII sesji i po powitaniu radnych oraz gości oświadczył, że zgodnie z listą obecności w chwili obecnej jest 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady, wynoszącego 15 osób, stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów i gości stanowią załączniki do protokołu.

Na wstępie Przewodniczący poinformował zebranych, że na dzisiejsze obrady zostali zaproszeni: nowo wybrany Poseł na Sejm RP Pan Zbigniew Włodkowski oraz nowo wybrany Starosta Piski Pan Jacek Zarzecki. Niestety w związku z nowymi obowiązkami nie mogli przybyć na dzisiejsze obrady, ale dziękują za zaproszenie.

Po czym odczytał podziękowanie Posła Zbigniewa Włodkowskiego za zaufanie jakim obdarzyli go wyborcy Gminy Orzysz podczas wyborów do Sejmu i Senatu RP.

Ad. 2

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że do protokołu z XXXVI sesji wpłynęły poprawki zgłoszone przez Radnego Grzegorza Kraszewskiego, które zostały przesłane wszystkim radnym wraz z materiałami na sesję.

W związku z tym, że w/w poprawki nie wnoszą nic nowego do protokołu, a tylko poszerzają treści niektórych wypowiedzi złożył wniosek o ich odrzucenie.

Grzegorz Kraszewski
Przedstawił swoje uzasadnienie do zgłoszonych poprawek i wnioskował o ich przyjęcie.

Po dopuszczeniu do wypowiedzi głosów „za” i „przeciw” Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad przyjęciem poprawek.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem poprawek radnego Grzegorza Kraszewskiego do protokołu z XXXVI sesji głosowało – 4 radnych, przeciw – 8, wstrzymujących się – nie było.

Poprawki zostały odrzucone.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem protokołu z XXXVI sesji bez w/w poprawek głosowało – 8, przeciw – 4, wstrzymujących się – nie było.

Protokół z XXXVI sesji został przyjęty.

Ad. 3

W głosowaniu jawnym jednomyślnie na Sekretarza obrad XXXVII sesji wybrano
V-ce Przewodniczącą Rady Monikę Zielińską.

Ad. 4

Zmian do porządku dziennego nie zgłoszono.

Jedynie Przewodniczący obrad wniósł autopoprawkę do punktu 8 i poprosił o dopisanie w nim również informacji Burmistrza na temat oświadczeń majątkowych kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz niektórych urzędników.

Porządek dzienny:
A. Wstępne czynności organizacyjne

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z XXXVI Sesji.
3. Wybór Sekretarza obrad XXXVII sesji.
4. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad XXXVII sesji.

B. Część sprawozdawcza obrad.
5 . Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
6. Informacja Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami.
7. Informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o wynikach kontroli komisji.

C. Zasadnicza część obrad.

8. Analiza i sprawozdanie o prawidłowości oświadczeń majątkowych radnych
za rok 2004.
9. Informacja o pracach stałych komisji Rady w 2005 roku.

D. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:

10. Oddanie w użyczenie ( urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne wraz z terenem),
11. Nieodpłatne nabycie nieruchomości z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych
we wsi Góra pod boisko sportowe,
12. Oddanie w użyczenie nieruchomości gruntowej (Dom Kultury w Orzyszu),
13. Przyjęcie planów miejscowych – miasto Orzysz , wieś Ogródek,
14. Zmiany budżetu gminy na rok 2005.
15. Zmiany w Statucie Gminy Orzysz.



E. Statutowe elementy obrad.

16. Interpelacje radnych.
17. Wnioski i zapytania radnych, gości, mieszkańców.
18. 0dpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
19. Zamknięcie obrad.

Ad. 5.
Burmistrz Orzysza Jan Aleszczyk przedstawił informację z prac burmistrza między sesjami. Informacja w załączeniu.

Ad. 6

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski przedstawił informację ze swoich prac między sesjami. Informacja w załączeniu.

Ad. 7

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Dorota Zadroga przedstawiła wyniki kontroli przeprowadzonej w miesiącu październiku przez Komisję Rewizyjną na temat : Remonty świetlic wiejskich w 2004r. oraz I-szym półroczu 2005r.

Ad. 8

O godzinie 1055 na obrady przybyli radni: Zbigniew Krawczyk i Edward Majewski.
Stan obecnych na sali radnych wynosi -14.

Analizę danych zawartych w oświadczeniach majątkowych w imieniu Burmistrza Orzysza przedstawił Sekretarz Gminy Pan Antoni Duda. Informacja w załączeniu.

Informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Burmistrza Orzysza oraz Przewodniczącego Rady w imieniu Wojewody Warmińsko-Mazurskiego przedstawił Przewodniczący Wasilewski.

Analizę oświadczeń majątkowych radnych za rok 2004 przedstawił Przewodniczący Wasilewski.

Ad. 9

Informacje o pracach stałych komisji Rady przedstawili Przewodniczący Komisji :
Marek Wysocki- Komisja Gospodarczo-Finansowa oraz Porządku Publicznego,
Aldona Mataj – Komisja Zdrowia, Opieki Społecznej, Oświaty, Kultury i Sportu,
Zbigniew Krawczyk – Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Turystyki Promocji Gminy.

Informacje w załączeniu.





Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie użyczenia ( dotyczy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych dla S-ki ZUK wraz z terenem).

O godz. 1130 na obrady przybył Radny Bogdan Kraszewski.
Stan obecnych na obradach wynosi – 15.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński informując, że chodzi o u porządkowanie majątku gminnego.

Przewodniczący Marek Wysocki przedstawił pozytywną opinię Komisji Gospodarczo-Finansowej.

dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący Wasilewski odczytał treść projektu uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXVII/571/05
w sprawie oddania w użyczenie.
Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia Nieruchomości z zasobów Agencji nieruchomości Rolnych ( dotyczy boiska wiejskiego we wsi Góra).

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński informując, że chodzi o przygotowanie boiska do gry w piłkę dla mieszkańców wsi Góra.

Przewodniczący Marek Wysocki przedstawił pozytywną opinię Komisji Gospodarczo-Finansowej.

dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący Wasilewski odczytał treść projektu uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXVII/572/05
w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości gruntowych z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnych.

Ad. 12

Projekt uchwały w sprawie oddania w użyczenie nieruchomości gruntowej ( dotyczy budynku Domu Kultury w Orzyszu).

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński informując, że chodzi o uporządkowanie własności gminnych.

Przewodniczący Marek Wysocki przedstawił pozytywną opinię Komisji Gospodarczo-Finansowej.

dyskusji nie zgłoszono.

Przewodniczący Wasilewski odczytał treść projektu uchwały i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXXVII/573/05
w sprawie użyczenia nieruchomości.

Ad. 13

Przyjęcie planów miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla miasta Orzysz oraz dla obrębu Ogródek.

Burmistrz Bosiński wyjaśnił przyczyny dla, których Rada ponownie zajmuje się tymi uchwałami. Przedstawił pisemne uzgodnienia z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody
w Olsztynie i wnioskował o przyjęcie zaproponowanych uchwał.

Monika Zielińska
Zgłosiła wniosek formalny, aby nie odczytywać całej treści projektów uchwał, które liczą po 32 strony, a jedynie podstawę prawną i czego dotyczą.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie radni wniosek przyjęli.

Przewodniczący obrad przedstawił projekt uchwały dla miasta Orzysz i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę nr XXXVII/574/05
w sprawie przyjęcia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego miasta Orzysz.

Przewodniczący obrad przedstawił projekt uchwały dotyczący planu miejscowego obrębu Ogródek i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę nr XXXVII/575/05
w sprawie przyjęcia planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Ogródek.

Ad. 14


Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2005 rok.

Skarbnik Gminy Zofia Prorok omówiła projekt uchwały.

Przewodniczący Marek Wysocki przedstawił pozytywną opinię Komisji Gospodarczo-Finansowej.

d y s k u s j a:

Bogdan Kraszewski
Zapytał gdzie ma być wymieniany piec centralnego ogrzewania na ulicy Cierniaka.

Zofia Prorok
Odpowiedziała, że w Ośrodku Zdrowia.

Zbigniew Jasiński
Zapytał czy gmina chce zakupić budynek biurowy Meprozetu.

Zofia Prorok
Potwierdziła.

Wobec wyczerpania się zapytań Przewodniczący obrad odczytał treść projektu uchwały
i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podęła uchwałę nr XXXVII/576/05 w sprawie zmian budżetu gminy na 2005r.

Ad. 15

Projekt uchwały w sprawie zmiany w Statucie Gminy Orzysz.

W związku z tym, iż projektodawcą jest grupa radnych Przewodniczący poprosił ich
o przedstawienie uzasadnienia.

Grzegorz Kraszewski
Uzasadniając przedstawiony projekt zgodził się z poprawkami wniesionymi przez Radcę Prawnego. Stwierdził, że w/w projekt uchwały ma na celu zachęcenie społeczeństwa do zwiększenia ich inicjatywy, kreatywności, do myślenia o sprawach gminy. Nie jest to żadna polityka ani „majstrowanie” przy prawie. Zaproponowana liczba 30 osób popierających dany projekt uchwały jest jak najbardziej realna. Wnioskuje by przedstawiona poprawka znalazła się w Statucie Gminy.

Piotr Chorąży
Jego zdaniem każdy obywatel gminy wykaże swoją aktywność poprzez zgłaszanie spraw do swojego radnego. Postawienie wymogu zebrania 30 czy też więcej podpisów pod projektem uchwały jest krokiem wstecz w demokracji.

Bogdan Kraszewski
Zapytał radnego Chorążego czy to znaczy, że on proponuje liczbę 1 zamiast 30 podpisów pod projektem uchwały.

Piotr Chorąży
Sprostował, że chodzi mu o to by społeczeństwo czyli każdy obywatel zwracał się do swojego radnego z inicjatywą, którą dalej już poprowadzi radny.

Bogdan Kraszewski
Wyjaśnił, że projektodawcom chodzi o to by pobudzić do działania szerokie społeczeństwo. To o czym mówi Radny Chorąży jest zgłaszaniem problemów, a nie inicjatywy. Inicjatywa społeczeństwa ma się wyrażać w projekcie uchwały pod, którym podpisze się co najmniej 30 osób. Wyjaśnił zebranym dlaczego zaproponowano liczbę 30 podpisów. Grupa radnych kierowała się liczbami, jakie są wymagane by zostać kandydatem na radnego – 24 podpisów, lub by powołać stowarzyszenia – 15 podpisów. Zaproponowana przez Przewodniczącego Komisji Marka Wysockiego liczba 100 podpisów jest niezrozumiała i będzie blokowała każdą inicjatywę, która nie pochodzi od radnego.

Marek Wysocki
Poinformował, że na posiedzeniu komisji wycofał swój wniosek by wymagana liczba podpisów pod projektem uchwały wynosiła 100 i będzie przeciw całemu projektowi uchwały.

Krzysztof Marusiński
Podkreślił, iż podczas dyskusji nikt z radnych, poza Radnym Chorążym, nie zgłosił wniosku o odrzucenie zaproponowanej uchwały. Po czym podał dwa przykłady miast, w których podjęto uchwały o inicjatywie uchwałodawczej społeczeństwa. Są to miasto Opole i gmina Koronowo.W przypadku Opola przy l-bie mieszkańców 130 tys. wymaga się by projekt
uchwały podpisało 500 osób, a w gminie Koronowo przy l-bie mieszkańców 23.500 wymagane jest 75 podpisów. Zaapelował do radnych by mieć na uwadze uaktywnienie mieszkańców i przyjąć projekt uchwały o zmianie Statutu Gminy Orzysz.

Adam Myka
W związku z tym, że sołtysi nie mają omawianego projektu uchwały odczytał jego uzasadnienie przedstawione przez projektodawców, w którym napisano, że społeczeństwo nie ma zaufania do radnych. Podkreślił, że w związku z tym, iż kadencja Rady dobiega końca to obecni radni nie mają moralnego prawa tworzenia nowych przepisów miejscowych. Powinni to pozostawić dla nowo wybranej rady.

Krzysztof Marusiński
Podkreślił, że niektórzy radni zgłaszają argumenty przeciwko niemu. W dostarczonych materiałach na sesję, projekt uchwały o zmianie w Statucie Gminy nie zawiera żadnego uzasadnienia.
Zaapelował do radnych aby przekonywali się nawzajem po to by uzyskać konsensus, po to by działać dla dobra mieszkańców, aby mówili o tym co pożyteczne a nie zgłaszali argumenty przeciwko radnym, by nie szukali na nich jakiegoś „haka”. Jego zdaniem radni powinni kierować się pożytkiem dla mieszkańców, myśleć o ich interesie, a nie przeciwko nim.

Przewodniczący Wasilewski
Przypomniał, iż wszyscy radni otrzymali projekt uchwały wraz z uzasadnieniem. Jeśli ktoś go dziś nie ma na sesji to po prostu nie chciał go wziąć. Trzeba być odpowiedzialnym za to co się mówi.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej przedstawił negatywną opinię komisji.
W imieniu dwóch komisji Zdrowia i Rolnej Przewodnicząca Aldona Mataj przedstawiła negatywną opinię tych komisji.

Przewodniczący Wasilewski odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem projektu uchwały głosowało – 5, przeciw – 9, wstrzymał się od głosu – 1.

Rada uchwałę o d r z u c i ł a.


Ad. 16

Interpelację przedstawił Radny Bogdan Kraszewski (interpelacja w załączeniu).
Dotyczy ona zmiany w projekcie technicznym budowy hali widowiskowo-sportowej wysokości hali z 7m na 12m.

Ad. 17

Przewodniczący Wasilewski
Poinformował radnych, że w czasie obrad nadeszło pismo od Naczelnika Urzędu Skarbowego w Piszu dokonujące analizy oświadczeń majątkowych radnych za rok 2004.
Pismo w załączeniu

Następnie odczytał pismo Wspólnot Mieszkaniowych w Orzyszu z ulicy Wojska Polskiego 66,68,70,72,74, 76, w którym mieszkańcy dziękują Radzie Miejskiej za wykazane zrozumienie i pomoc w rozwiązaniu problemu zaopatrzenia w/w budynków w ciepło.
Pismo w załączeniu.

Sekretarz Gminy Antoni Duda
Złożył wniosek o upoważnienie Burmistrza Orzysza do reprezentowania Gminy w Starostwie przy podpisywaniu porozumienia w sprawie rezerwacji częstotliwości powszechnego dostępu do Internetu i partycypowania w kosztach jego podłączenia.

Adam Myka
Przedstawił pismo do Burmistrza Orzysza w sprawie podjęcia działań zmierzających do podłączenia wsi Wierzbiny do sieci wodno-kanalizacyjnej. Pismo w załączeniu.

Grzegorz Kraszewski
Przedstawił oświadczenie. Pismo w załączeniu.

Sołtys Nowych Gut
Zapytał jakie są działania gminy w sprawie budowy masztu w Nowych Gutach jak również kiedy powrócą roboty remontowe przy remizie strażackiej, która jest jednocześnie świetlicą wiejską.

Sołtys z Dąbrówki
Zapytała czy przepadną pieniądze przeznaczone na remont chodnika w Dąbrówce.

Wioletta Kiewlak
Zwróciła uwagę, że na ulicy Osiedle Robotnicze został zdjęty chodnik, gdyż usuwano awarię wodociągu i mimo, że od tego czasu minęło kilka dni chodnik nie został ponownie ułożony, płytki nadal leżą obok.

Zbigniew Jasiński
1. Poruszył sprawę opóźniającego się remontu świetlicy wiejskiej w Wierzbinach.
2. Plac przy świetlicy w Wierzbinach w dalszym ciągu nie został uporządkowany.
3. Decyzja o lokalizacji boiska sportowego od strony ulicy jest nietrafna. Lepsza byłaby za świetlicą.


Marek Dancewicz
1. Zapytał o to czy w bieżącym roku będzie można korzystać z hali sportowej w wojsku, która
jest w tej chwili w remoncie.
2. Następnie wnioskował o naniesienie poprawki do projektu technicznego budowy hali
widowiskowo-sportowej przy Gimnazjum, apelując o zmianę jej wysokość z 7m do 12.
Podkreślił, że ma świadomość, iż koszt budowy zwiększy się, ale w przyszłości będzie można na niej zarabiać, organizując imprezy sportowe, obozy itp.

Zbigniew Jasiński
Zwrócił uwagę na istniejące niebezpieczeństwo w ruchu drogowym i pieszym na ulicy
22 Lipca przy firmie „Ambasador”. Podjeżdżające do tej firmy duże samochody zatrzymują się na całej szerokości chodnika, na trawniku i oprócz tego, że niszczą go, to przechodnie muszą je omijać. Ponadto w pobliżu jest zlokalizowane Przedszkole Miejskie, przechodzą tamtędy małe dzieci, które muszą schodzi na jezdnię by ominąć stojący samochód dostawczy.

Piotr Chorąży
Droga przez las pomiędzy Górą a Cierzpiętami jest niebezpieczna ze względu na błotnistą nawierzchnię i ze względu na zwózkę drewna, która odbywa się na środku lub na poboczu drogi.

Krzysztof Marusiński
Zapytał jakie są planowane kolejne działania by udostępnić Internet mieszkańcom.

Sekretarz Duda
Odpowiedział, że Gmina sama nie może nic zrobić, gdyż częstotliwość jest zarezerwowana tylko dla powiatu. W związku z tym potrzebne jest porozumienie z powiatem piskim. Kiedy to nastąpi trudno jest powiedzieć.

Mieczysław Kopańczyk
Zaproponował, aby w przypadku gdy powiat piski nie będzie tym zainteresowany podpisać porozumienie z innym np. giżyckim lub ełckim.

Antoni Duda
Wyjaśnił, że nie jest to możliwe, gdyż umowa może być tylko ze swoim powiatem.

Stanisław Król
Zapytał o koszty dla pojedyńczego mieszkańca.

Antoni Duda
Odpowiedział, że przewiduje się koszt miesięcznej opłaty 40 – 50 zł, ale na dzień dzisiejszy są to tylko koszty orientacyjne.

Przewodniczący Wasilewski odczytał treść wniosku i zaproponował głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie wniosek został przyjęty.




Ad. 18

Odpowiedzi na zapytania i wnioski udzielił Burmistrz Aleszczyk oraz Z-ca Burmistrza Zdzisław Bosiński.

- sala widowiskowo-sportowa
Burmistrz Aleszczyk wyjaśnił, że zwiększenie jej wysokości do 12m podwyższy koszty
budowy a także utrzymanie o około 50%.
Zobowiązał się, że w przyszłym tygodniu zostanie zorganizowany wyjazd do gmin,
w których podobne hale są już zbudowane po czym zostanie podjęta decyzja.

Marek Dancewicz
Ponownie zaapelował o wprowadzenie zmiany wysokości hali, która ma być wizytówką miasta i która może przynosić gminie dochody.

- podłączenie Wierzbin do kanalizacji wod-kan.
Burmistrz wyjaśnił, że zostały złożone wnioski do Fundacji w tej sprawie. Wkrótce będzie
już opracowane Studium wykonalności, zadanie dotyczy całej gminy i miasta. Trzeba
jeszcze trochę poczekać by potrzeby załatwić kompleksowo.

- maszt w Nowych Gutach
Radca Prawny przedstawił negatywną opinię konserwatora przyrody w tej sprawie
i poinformował, iż będzie przygotowana negatywna decyzja burmistrza odnośnie jego
budowy

- remont świetlicy w Wierzbinach
Prace remontowe wstrzymano we wszystkich obiektach, ponieważ robotnicy zostali
„rzuceni” na budowę chodników dopóki sprzyja temu pogoda. Z chwilą gdy przyjdą opady
powrócą do remontowania pomieszczeń w tym i świetlic wiejskich.

- pieniądze na remont chodnika w Dąbrówce nie przepadną, gdyż rozpocznie się on od
przyszłego tygodnia.

- chodnik na ulicy Osiedle Robotnicze na pewno zostanie ułożony powtórnie.

- lokalizacja boiska wiejskiego w Wierzbinach
sprawa ponownie zostanie rozpatrzona

- hala wojskowa
jest w trakcie remontu, podpisano porozumienie z wojskiem w ramach, którego gmina
przeznaczyła 40 tys. zł na zakup wykładziny do hali w zamian za to będą mogli z niej
korzystać mieszkańcy, szkoły itp.

- firma „Ambasador”
chce nabyć tereny po jednostce karnej, na których zlokalizuje swoje magazyny i przeniesie
je z ulicy 22 Lipca. Problemy z bezpieczeństwem drogowym powinny wkrótce zniknąć.

- droga do Cierzpiąt
zgłoszony problem zostanie rozpatrzony,

Grzegorz Kraszewski
Zapytał co z wnioskiem o odwołanie z funkcji Przewodniczącego Gminnej Rady Sportu
Pana Jana Owczarka.

Burmistrz Bosiński
Wyjaśnił, że w związku z nowelizacją ustawy o kulturze fizycznej z dniem jutrzejszym zostaje rozwiązana Gminna Rada Sportu powołana przez Radę Miejską. Zgodnie z w/w ustawą Burmistrz jest zobowiązany powołać Gminną Radę Sportu w drodze zarządzenia, co zostanie wkrótce uczynione.

Krzysztof Marusiński
Poruszył dwie sprawy tj.
- w czasie ostatnich wyborów nie został zorganizowany dowóz z miejscowości Odoje,
Czarna, Pianki,
- nawiązując do budowy masztu w Nowych Gutach podkreślił, iż przede wszystkim należy
brać pod uwagę zdanie mieszkańców każdej społeczności a nie koniecznie konserwatora.

Antoni Duda – Sekretarz Gminy
Zabrał głos w sprawie organizacji dojazdów na wybory. Wyjaśnił, że do wskazanych przez Radnego Marusińskiego wsi był zamówiony autobus na wybory do Sejmu i Senatu, ale nikt z mieszkańców z niego nie skorzystał. W związku z tym na wybory prezydenckie zrezygnowano z wynajmu autobusu.
Przy czym dojazd był zorganizowany do wszystkich tych miejscowości, które taką potrzebę zgłosiły. Był również możliwy na indywidualne zgłoszenia jak np. miało to miejsce we wsi Mikosze.

Zbigniew Jasiński
W związku z tym, że zbliża się święto zmarłych ponowił wniosek o wycięcie zwisających nisko nad grobami gałęzi ( w miejscu gdzie są pochowane małe dzieci na środku cmentarza).

Burmistrz Bosiński
Odpowiedział, że wniosek radnego został przekazany do zarządcy cmentarza i powinien być już zrealizowany. Jeśli jeszcze jest taka potrzeba będzie to zrobione.

Przewodniczący Wasilewski
Poprosił radnych, aby w przyszłości zwracali baczną uwagę na kolejność omawianych punktów porządku dziennego. Zgłaszane wnioski i zapytania powinny być wcześniej przemyślane i przygotowane, co spowoduje, że nie będzie konieczności wracać do nich przy punkcie – „odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje”.

Ad. 19

Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący podziękował wszystkim za uczestnictwo i o godzinie 1340 zakończył XXXVII sesję.


Protokółowała Przewodniczący Rady
Elżbieta Adamska Wiesław Wasilewski



Data powstania: wtorek, 20 gru 2005 14:46
Data opublikowania: wtorek, 7 lut 2006 08:55
Opublikował(a): Elżbieta Adamska
Zaakceptował(a): Elżbieta Adamska
Artykuł był czytany: 2393 razy