Przetarg nieograniczony na usługę udzielenia pożyczki w wysokości 2.185.900,00zł, Numer ogłoszenia w BZP 42882 - 2014
Orzysz: Usługa udzielenia pożyczki w wysokości 2.185.900,00zł, przeznaczonej na spłatę w 2014r. wcześniej zaciągniętych zobowiązań z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
Numer ogłoszenia: 42882 - 2014; data zamieszczenia: 06.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Orzyszu , ul. Giżycka 15/10, 12-250 Orzysz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 4241040, faks 087 4241050.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.orzysz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa udzielenia pożyczki w wysokości 2.185.900,00zł, przeznaczonej na spłatę w 2014r. wcześniej zaciągniętych zobowiązań z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia pożyczki w wysokości 2.185.900,00zł, przeznaczonej na spłatę w 2014r. wcześniej zaciągniętych zobowiązań z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Okres spłaty pożyczki od 2015r. w ratach kwartalnych do 31.12.2025 roku. 1. Pożyczka uruchomiona będzie w pięciu transzach: I transza - nie później niż w terminie pięciu dni od dnia podpisania umowy -618.315,00zł , II transza - 20.03.2014-859.014,00zł, III transza - 20.06.2014-240.700,00zł, IV transza - 20.09.2014-240.700,00zł, V transza - 20.12.2014-227.171,00zł. 2.Spłata pożyczki (kapitału) nastąpi w 40 równych ratach, począwszy od I kwartału 2015roku. 3.Przed podpisaniem umowy wykonawca przedłoży do akceptacji zamawiającemu przewidywany harmonogram spłaty pożyczki, uwzględniający wszystkie wymagania SIWZ. 4.Warunki realizacji zamówienia: płatności odsetek z tytułu pożyczki regulowane będą wg 3 -miesięcznej stopy procentowej WIBOR i stałej marży banku. Raty płatne będą miesięcznie w terminach do ostatniego dnia każdego miesiąca okresu kredytowania. Marża banku nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. 5.W przypadku obowiązku zapłaty prowizji dla wykonawcy będzie ona zapłacona w dniu wypłaty pożyczki. 6.Odsetki od udzielonego kredytu ustalone na podstawie oprocentowania, o którym mowa w pkt.4, oraz ewentualna prowizja od wykorzystanej pożyczki stanowić będą jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy pożyczki. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat innych związanych z obsługą pożyczki, poza określonymi w ofercie. 7.Bank zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości pożyczki bez obciążania zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim powiadomieniu banku przez zamawiającego w terminie 7 dni o zamiarze dokonania takiej spłaty. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo: - renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału. 9.Bank nie może uzależnić udzielenia pożyczki od przyjęcia bankowej obsługi zamawiającego oraz od ubezpieczenia pożyczki przez zamawiającego. Do obsługi pożyczki może zostać otwarty rachunek techniczny- bez opłat i prowizji. 10. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętej pożyczki poza wekslem inblanco wraz z deklaracją wekslową. 11. Informacje o sytuacji finansowej Zamawiającego, niezbędne do przygotowania oferty znajdują się na stronie biuletynu informacji publicznej (www.bip.orzysz.pl w zakład ce budżet -opinie RIO i sprawozdanie za trzy kwartały 2013r., w zakładce zarządzenia burmistrza marzec 2012, marzec 2013, -sprawozdania finansowe za okres 20 11-2012 , oraz w zakładce rada miejska -uchwała w sprawie udzielenia absolutorium).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 20.02.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania specjalnych uprawnień (koncesja, zezwolenie, licencja) - szczegółowy opis dla wykonawców: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997r. -Prawo Bankowe (Dz.U. z 2002r. nr 72 , poz.665 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy- Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. Przedmiotowy dokument należy załączyć do oferty.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o -zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o -zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o -zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o -zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.orzysz.pl (zakładka przetargi w plikach do pobrania pod ogłoszeniem o zamówieniu)
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Orzyszu , ul. Giżycka 15 , 12-250 Orzysz,pok.nr 12 lub pod adresem e-mail krystyna.chludzinska@um.orzysz.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Orzyszu, ul. Giżycka 15, 12-250 Orzysz , Punkt Obsługi Interesanta (pok. nr4).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
- Zapytanie nr4 + odpowiedź zamawiającego (pdf) 11 lut 2014 14:35 0,34 MB
- SIWZ-FN.271.1.2014.KH (pdf) 13 lut 2014 13:28 1,47 MB
- Zapytanie 1.+odpowiedź zamawiającego (pdf) 10 lut 2014 10:14 0,8 MB
- Zapytanie 2 i odpowiedź (pdf) 10 lut 2014 10:14 0,36 MB
- Wyjaśnienie dla wykonawców 10.02.2014 (pdf) 10 lut 2014 11:53 0,17 MB
- Zaświadczenie ZUS (pdf) 10 lut 2014 11:55 0,27 MB
- Zapytanie nr 3 +odpowiedź zamawiającego (pdf) 11 lut 2014 09:56 0,57 MB
- ZMIANA TREŚCI OGŁOSZENIA (pdf) 10 lut 2014 14:42 0,04 MB
- UCHWAŁA RIO z dnia 4.02.2014r. (pdf) 11 lut 2014 10:15 0,09 MB
- Zał. nr 6 do siwz FN.271.1.2014.KH (pdf) 6 lut 2014 13:49 0,16 MB
- marzec 2013 (pdf) 7 lut 2014 14:01 4,08 MB
- marzec13 (pdf) 7 lut 2014 14:02 10,28 MB
- czerwiec 2013 (pdf) 7 lut 2014 14:03 4,32 MB
- czerwiec2013 (pdf) 7 lut 2014 14:04 10,46 MB
- wrzesien 2013 (pdf) 7 lut 2014 14:04 4,67 MB
- wrzesien2013 (pdf) 7 lut 2014 14:05 10,96 MB
- grudzien2013 (pdf) 7 lut 2014 14:06 4,5 MB
- grudzien 2013 (pdf) 7 lut 2014 14:09 10,17 MB