Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: GKR.271.3.2013.DSM. Nazwa zadania: Świadczenie usług konserwacji oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Gminy Orzysz w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.

Działając na podstawie art. 40 ust. 1  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -  Prawo zamówień
(t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Gmina Orzysz zawiadamia o wszczęciu postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.

I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

Nazwa zamawiającego: Gmina Orzysz

Adres zamawiającego: Giżycka15

Kod Miejscowość: 12-250 Orzysz

Telefon: 87/4241040, 87/4241060

Faks: 87/4241050

adres strony internetowej: www.bip.orzysz.pl

adres poczty elektronicznej: um@orzysz.pl

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.orzysz.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego (Urząd Miejski w Orzyszu  pok. nr 49 ). Udostępnienie Specyfikacji jest bezpłatne.

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji
o możliwości składania ofert częściowych:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług konserwacji oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Gminy Orzysz w okresie  od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.

I. Zakres konserwacji obejmuje:

1. Sprawowanie nadzoru nad oświetleniem ulicznym i parkowym polegające na :

1) wykonywaniu min. raz w tygodniu oględzin oświetlenia ulicznego i parkowego w celu wykrywania uszkodzeń mechanicznych i awarii opraw oświetlenia ulicznego
i parkowego w ilości 1065 punktów świetlnych

2) wykonywaniu oględzin sieci oświetlenia ulicznego i parkowego oraz punktów pomiarowo – rozliczeniowych min. raz na kwartał, a także sporządzaniu protokołu oględzin i oceny stanu technicznego w oparciu, o który wykonywana będzie konserwacja poszczególnych urządzeń oraz przekazywaniu informacji faxem lub pocztą na adres Zamawiającego w terminie do 7 dni od zakończenia kwartału.

3) naprawie uszkodzonych:

- styków,

- połączeń,

- przewodów w oprawach i w słupach od oprawy do wnęki bezpiecznikowej,

- wnęk bezpiecznikowych,

- końcówek kabli itp.,

4) wymianie na koszt Wykonawcy uszkodzonych elementów oświetlenia ulicznego oraz parkowego, a w szczególności:

- bezpieczników, główek bezpieczników, podstaw do bezpieczników,

- styczników,

- fotorezystorów,

- źródeł światła (wymiana winna odbywać się w okresie załączonego oświetlenia – godziny wieczorne lub wczesno ranne),

- przekaźników zmierzchowych,

- opraw,

- wysięgników,

- przewodów na tablicach oświetleniowych,

- kondensatorów w oprawach świetlnych,

- dławików w oprawach oświetleniowych,

- wkładek topikowych we wnękach bezpiecznikowych na słupach,

- kloszy,

- kabli linii oświetleniowych stanowiących własność Gminy,

- zamknięć (drzwiczek) słupowych,

- opasek zabezpieczających,

- zegarów sterujących,

5) czyszczeniu opraw łącznie z kloszami oraz wnęk słupów oświetleniowych;

6) konserwacji szafek kablowych, oświetleniowych, tablic oświetleniowych;

7) lokalizacji oraz awaryjnej naprawie uszkodzeń napowietrznej lub kablowej sieci oświetleniowej;

8) sprawdzaniu układów zapłonowych opraw;

9) poprawianiu opasek słupowych;

10)  przestawianiu stref czasowych zegarów sterujących w obwodach oświetlenia;

11)  pomiarze:

- rezystancji, izolacji kabli,

- napięć i obciążeń,

12)  sprawdzania stanu ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej urządzeń oświetlenia ulicznego;

13)  zabezpieczaniu zagrożeń powstałych na skutek kataklizmów, wypadków drogowych oraz działań wandali w ramach pogotowia oświetleniowego – dwuosobowego zespołu wyposażonego w specjalistyczny sprzęt;

14)  usuwanie wszelkich czynników grożących uszkodzeniem lub awarią urządzeń oświetleniowych.

  1. Wymiana wyeksploatowanych opraw oświetleniowych na nowe energooszczędne, które dostarczy Zamawiający na podstawie kwartalnych protokołów oględzin w liczbie nieprzekraczającej połowy punktów świetlnych znajdujących się na terenie Gminy Orzysz, w okresie obowiązywania umowy.
  2. Usuwanie skutków działania wandali tj. uzupełnianie na koszt Wykonawcy brakujących lub zdewastowanych elementów oświetlania ulicznego i parkowego w okresie obowiązywania umowy. Koszt zakupu materiałów zniszczonego lub brakującego elementu pokrywa Zamawiający.
  3. Zawieszenie i zdjęcie  w terminie określonym przez zamawiającego  elementów dekoracji świątecznych na terenie Gminy Orzysz w ilości nie przekraczającej 200 szt.
  4. Montaż zakupionych przez Zamawiającego zegarów sterujących -astronomicznych na terenie miasta i gminy w miarę potrzeb;
  5. Zawieszenie i konserwacja nowo wybudowanych punktów świetlnych w trakcie trwania umowy w ilości do 200 szt. kwartalnie.
  6. Wykonywanie przycinki konarów i gałęzi drzew w zakresie uzgodnionym
    z Zamawiającym w pobliżu opraw oświetleniowych w celu zapewnienia skuteczności oświetlenia.
  7. Pokrycie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za szkody związane
    z wadliwym funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego lub wyrządzone w związku
    z wykonywaniem prac wchodzących w zakres usługi, wskutek ich niewłaściwego wykonania lub zaniechania wykonania.

II. Do obowiązków Wykonawcy należy także:

1) zapewnienie całodobowego systemu przyjmowania informacji w sprawach funkcjonowania oświetlenia ulicznego i parkowego;

2) uiszczanie opłat wg aktualnej Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok w ramach realizacji umowy tj; Świadczenia usług konserwacji oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Gminy Orzysz w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.

3) dokonywanie zgłoszeń w Posterunkach Energetycznych dotyczących wykonania prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, w celu powiadomienia odbiorców, z co najmniej pięciodniowym wyprzedzeniem o terminach i czasie planowanych przerw                      w dostarczaniu energii elektrycznej w sposób określony w § 42 pkt. 4 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623);

4) organizowanie i wykonywanie prac eksploatacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych, kwalifikacji personelu oraz przepisów BHP w zakresie przedmiotu zamówienia;

5) dokonywanie napraw urządzeń oświetlenia ulic i dróg zgodnie z harmonogramem przygotowanym w oparciu o protokół z oględzin, o którym mowa w  dziale I ust. 1  pkt 2               w terminie 14 dni od daty sporządzenia protokołu z oględzin;

6) włączanie i wyłączanie oświetlenia ulic i dróg, sterowanego za pomocą zegarów sterujących, zgodnie z „Programem czasu świecenia oświetlenia ulicznego”;

7) uzyskanie wszelkich uzgodnień lub decyzji w związku z zajęciem pasa drogowego lub innych terenów przyległych w celu wykonywania naprawy urządzeń oświetlenia. Wszelkie koszty ponoszone w związku z powyższymi czynnościami pokrywa Wykonawca.

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

VI. Termin wykonania zamówienia:

Od podpisania umowy do 31.12.2016 r.

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
    1. Posiadają wiedzę i doświadczenie. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie                      w sposób należyty w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie min. 1 usługi konserwacji oświetlenia ulicznego i parkowego przez okres co najmniej 1 roku na terenie min. 1 gminy. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w pkt 6 ppkt 6.6 SIWZ oraz wykazu wykonanych usług określonego w pkt 6 ppkt 6.2 SIWZ.
    2. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym,  z  którego  wynikać  będzie dysponowanie co najmniej:

a)            min. dwoma podnośnikami osobowymi na podwoziu samochodowym: jeden lekki do obsługi lamp parkowych i oświetlenia obiektów sportowych o wysięgu do 12 m  i drugi
o wysięgu nie mniejszym niż 21 m, wyposażone w izolowany kosz i dopuszczone do pracy pod  napięciem  do 1 kV,

b)            min. jedną osobą posiadającą uprawnienia do dozoru i eksploatacji wynikające z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r. poz. 1059) oraz z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r.  Nr 89, poz. 828, z późn. zm.) oraz uprawnienia do dozoru nad pracami pod napięciem

c)            min. dwiema osobami posiadającymi uprawnienia do eksploatacji wynikające z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci oraz uprawnienia do prac pod napięciem,

d)           min. jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania ruchem drogowym wynikające z rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
06 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. Nr 123, poz. 840);

Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie wykazu sprzętu technicznego określonego  w pkt 6 ppkt 6.3 oraz wykazu osób określonego w pkt 6 ppkt 6.4 SIWZ i oświadczenia określonego w pkt 6 ppkt 6.5 SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się                     o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie).

  1. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.      Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie szczegółowych wymagań.
  2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Za spełnienie tego warunku uznaje się złożenie oświadczenia określonego w pkt 6 ppkt 6.7 SIWZ oraz złożenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji
    o Działalności Gospodarczej w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu
  3. o art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego lub wydrukowanego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert.
  4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie należą do tej samej grupy kapitałowej chyba, że w przypadku gdy należą do tej samej grupy kapitałowej wykażą, iż istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  5. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wyklucza z postępowania Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami             w postępowaniu o udzielenia zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ).
  6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres do korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz dokument (np. projekt umowy                 z tymi podmiotami) określający w szczególności:

a)   zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

b) sposób wykorzystania innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu  zamówienia,

c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,

d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

10.     Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa  w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

  1. Zamawiający dokona oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty jedynie spośród ofert            nie podlegających odrzuceniu, spełniających wymogi SIWZ.
  2. Jedynym kryterium oceny jest cena brutto za zamówienie, wskazana w formularzu oferty.

Do porównania oceny ofert zostanie zastosowany następujący wzór:

najniższa cena brutto oferty

C= -------------------------------------- x 100 pkt.

cena brutto oferty badanej

 

Przez cenę należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca
2001 r. o cenach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 385).

Po dokonaniu oceny ofert, liczba punktów przyznana przez poszczególnych (obecnych na posiedzeniu) członków komisji zostanie zsumowana, a następnie suma wszystkich punktów zostanie podzielona przez liczbę członków komisji dokonujących oceny ofert.

Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta, która uzyska największą ilość punktów.

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia: 2013-12-20 do godz. 09:00  w siedzibie zamawiającego

(decyduje data wpływu do siedziby Zamawiającego):

Urząd Miejski w Orzyszu, ul. Giżycka 15, 12-250 Orzysz, Pokój nr 4

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:

Oferty należy składać do dnia: 2013-12-20 do godz. 09:05  w siedzibie zamawiającego

(decyduje data wpływu do siedziby Zamawiającego):

Urząd Miejski w Orzyszu, ul. Giżycka 15, 12-250 Orzysz, Pokój nr 4

XII. Termin związania ofertą

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej

NIE DOTYCZY

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

NIE DOTYCZY

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

NIE DOTYCZY

XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:

zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia: 517474 - 2013 Data zamieszczenia 12.12.2013 r.

Burmistrz Orzysza

Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 12 gru 2013 15:25
Data opublikowania: czwartek, 12 gru 2013 15:56
Data przejścia do archiwum: wtorek, 7 lip 2015 14:07
Opublikował(a): Dariusz Smakosz
Zaakceptował(a): Katarzyna Owczarek
Artykuł był czytany: 1769 razy