Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia do przetargu nieogr.

Wzmocnienie konstrukcji sali gimnastycznej w Okartowie
nr sprawy RGI.IV341-3/08
ZAMAWIAJĄCY
Nazwa Urząd Miejski w Orzyszu
Ulica; nr Giżycka 15
Kod; miejscowość 12-250 Orzysz
tel; fax 87/4241040 / 87.4241050
NIP 849-10-39-782
Nazwa Banku WARMIŃSKO-MAZURSKI BANK SPÓŁDZIELCZY ODDZ.ORZYSZ
Nr rachunku 02 9364 00002003 0001 9817 0001
e-mail: um@orzysz.pl

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych na:

Wzmocnienie konstrukcji sali gimnastycznej z wykonaniem elewacji przy Szkole Podstawowej w Okartowie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SPORZĄDZIŁ: Krystyna Chludzińska
KOMISJA PRZETARGOWA w składzie:
Zdzisław Bosiński- Przewodniczący
Jarosław Kubrak- Z-ca Przewodniczącego
Krystyna Chludzińska - Sekretarz
przedkłada do zatwierdzenia niniejszą siwz
ZATWIERDZAM
........................................................
PODPIS KIEROWNIKA JEDNOSTKI
1. Opis przedmiotu zamówienia

Wzmocnienie konstrukcji sali gimnastycznej z wykonaniem elewacji przy Szkole Podstawowej w Okartowie.
I. Wzmocnienie obejmuje następujące elementy konstrukcyjne sali gimnastycznej:
1.płatwie dachowe ( 50% ilości),
2.stężenia kratowe dachu w polach skrajnych przyległych do ściany szczytowej oraz budynku łącznika,
3.wykonanie stężeń słupów ( skratowanie),
4.wzmocnienie filarów międzyokiennych,
5.wzmocnienie ściany szczytowej.
II. Wykonanie elewacji.
CPV 45212222-8
Opis przedmiotu zamówienia stanowią:
- dokumentacja projektowa
1) Opis odpowiednich części zamówienia
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2) Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
3) Oferty wariantowe
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
4) Umowa ramowa
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
5) Dynamiczny system zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów

2. Terminy
1) Termin wykonania zamówienia
Data rozpoczęcia
data zakończenia 25-08-2008
2) Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi dni, tj. do dnia 10-06-2008
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert .
3) Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
Termin składania ofert upływa dnia 12-05-2008 o godz. 10:00
Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 11
Oferty złożone po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu, zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy.
Otwarcie ofert odbędzie się dnia 12-05-2008 o godz. 10:10 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 1
Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
- wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o uzasadnieniu jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
- wykonawcach, których oferty zostały odrzucone,
- wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia,
Jednocześnie, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
3. Warunki i dokumenty oraz oświadczenia
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia-nie spełnia”, na podstawie poniższych dokumentów wymienionych w tym punkcie. Zamawiający, w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę wymaganych warunków, dokona oceny spełniania tych warunków w oparciu o załączone do oferty dokumenty.

1) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
A) Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne zobowiązany jest:

- Złożyć Druk "OFERTA", wg wzoru zamawiającego.
- Złożyć tzw. Kosztorys ślepy - przedmiarowy, który należy sporządzić wg wzoru zamawiającego.
OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi:
- posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
- udzielić co najmniej trzy letniej gwarancji


- przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym,
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- "Doświadczenia zawodowego" wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Wykazane roboty budowlane muszą być poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie.
- "Potencjału kadrowego" wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowyi robót w zakresie konstrukcyjno budowlanym ,
Do oferty należy dołączyć w/w kopie uprawnień.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.
- Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników lub liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagana informacja musi być złożona przez co najmniej jednego wykonawcę.
- Polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
2) Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
a) Forma dokumentów
Wymagane dokumenty w ppkt 1) i 2) należy przedstawić w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być opatrzone klauzulą "ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM" i poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

- Zamawiający dopuszcza poświadczenie zgodności z oryginałem przez jedną z osób podpisujących druk "OFERTA".
b) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty :
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentu składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERTY PRZEZ WYKONAWCÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ WSPÓLNIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA MUSI BYĆ ZAŁĄCZONE PEŁNOMOCNICTWO ZGODNIE Z ART. 23 UST. 2 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH.
Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia, których oferta zostanie wybrana, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego zobowiązani są przedstawić Zamawiającemu, umowę regulującą współpracę tych wykonawców:
- zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z Wykonawców,
- solidarną odpowiedzialność wobec Zamawiającego,
- oznaczenie czasu trwania umowy, obejmującego, przynajmniej, okres wykonania Zamówienia oraz okres gwarancji i rękojmi,
- wskazanie tzw. Partnera wiodącego - Pełnomocnika, który będzie reprezentował wszystkich wykonawców wobec Zamawiającego w czasie wykonywania Zamówienia oraz do upływu okresu gwarancji i rękojmi, z którym Zamawiający będzie prowadził wszelką korespondencję, oraz na którego rachunek bankowy Zamawiający będzie przekazywał należności za wykonanie Zamówienia.
- Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę.
- Aktualne Informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 8 ustawy. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi złożony przez każdego wykonawcę.
- Aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy prawo zamówień publicznych (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentów, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi złożony przez każdego.
- Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Urzędu Skarbowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentów, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę.

- Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji Oddziału ZUS lub KRUS, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast w/w dokumentów, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane zaświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę.

3) Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie.
- pisemnie,
- faksem,
- drogą elektroniczną.

- Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień chyba, że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert.
Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieści na stronie internetowej.
a) Zebranie wykonawców
Zamawiający nie zamierza zwołać zebrania wykonawców.
4) Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
1) Imię i nazwisko Krystyna Chludzińska,
Stanowisko; Inspektor,
nr pok. 29, tel. 87/4241064,
2)
Imię i nazwisko Marian Leśkiewicz,
Stanowisko: Inspektor Nadzoru,
nr pok. 29, tel. 87/4241058,

5. Opis sposobu przygotowania ofert
1) Informacje ogólne
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, których oferta jest zgodna z ustawą prawo zamówień publicznych i treść oferty odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca jest zobowiązany przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
2) Język, w którym należy sporządzić ofertę.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

3) Jedna oferta jeden wykonawca
Złożenie przez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne spowoduje jej odrzucenie.

4) Oferta
Ofertę stanowi druk "OFERTA" z załącznikami i wymaganymi dokumentami, zaświadczeniami i oświadczeniami.
Osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy lub pełnomocnik muszą podpisać:
- Druk "Oferty" z załącznikami,
- miejsca, w których zostały naniesione zmiany.
5) Pełnomocnictwo
Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo posiadające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.
W przypadku złożenia kserokopii, pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa.

6) Numerowanie stron
Pożądane jest, aby wszystkie strony oferty były kolejno ponumerowane i złączone w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek z kartek.

7) Tajemnica przedsiębiorstwa - informacje tajne
W przypadku, gdy informacje składane w trakcie postępowania, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą: "NIE UDOSTĘPNIAĆ. INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU PRZEPISÓW USTAWY O ZWALCZNIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI (art. 11 ust. 4 Dz. U. z 1993 r nr 47 poz. 211 z późn. zm.).

8) Oznaczenie i adresowanie oferty
Wymagane jest zamieszczenie oferty w kopercie, która będzie zaadresowana na adres zamawiającego
Nazwa: Urząd Miejski w Orzyszu
Ulica, nr: Giżycka 15
Kod miejscowość: 12-250 Orzysz

i oznaczona jako : OFERTA NA :

Wzmocnienie konstrukcji sali gimnastycznej z wykonaniem elewacji przy Szkole Podstawowej w Okartowie.
Poza oznaczeniami podanymi powyżej, wskazane jest, aby koperta posiadała nazwę i adres wykonawcy.
6. Opis sposobu obliczenia ceny
Wykonawca jest zobowiązany:
do określenia ceny, zawierającej wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia, w druku "Oferta"
wypełnić i określić wartości we wszystkich pozycjach występujących w Kosztorysie tzw. ślepym-przedmiarowym. Kosztorys tzw. ślepy - przedmiarowy po wypełnieniu przez wykonawcę, będzie stanowił Kosztorys ofertowy.
Wszystkie wartości określone przez wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały podwyższeniu.

Ceny jednostkowe i ostateczna cena oferty winny być zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.

Zastosowanie przez wykonawcę stawki podatku od towarów i usług niezgodnej z obowiązującymi przepisami spowoduje odrzucenie oferty. W przypadku wątpliwości dotyczących zastosowanej wysokości stawki podatku VAT wykonawca powinien zwrócić się na piśmie do zamawiającego w celu ich wyjaśnienia.

1) Oczywiste omyłki
Zamawiający poprawi w tekście oferty:
- oczywiste omyłki pisarskie
- oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 88 ustawy prawo zamówień publicznych,
niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty.

Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zawiera:
- omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub błędy w obliczeniu ceny,
- wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny.
2) Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą
Rozliczenia będą prowadzone tylko w złotych polskich.
7. Kryteria i sposób wyboru oferty

1) Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert
Zamawiający dokona oceny ofert.
Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich wagami:
KRYTERIUM waga w %
Cena całkowita podana w ofercie (brutto z podatkiem VAT) 100

suma (100%)
Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna ilość punktów jaką, po uwzględnieniu wag, może osiągnąć oferta wynosi 100 pkt.
Opis kryteriów:
Punkty będą przyznawane według następujących zasad:
KRYTERIUM - cena całkowita podana w ofercie (brutto z podatkiem VAT)
cena oferowana minimalna brutto
Cena = ----------------------------------------------- 100 pkt x 100 %
cena badanej oferty brutto

2) Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
3) Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
W zawiadomieniu wysłanym do wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, zamawiający określi miejsce i termin zawarcia umowy.
Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
8. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania
1) Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie, przed podpisaniem umowy.
2) Formy zabezpieczenia
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone:
• w pieniądzu – przelewem – na rachunek zamawiającego : 02 9364 000 2003 0001 9817 0007
• w poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
• w gwarancjach bankowych,
• w gwarancjach ubezpieczeniowych,
• w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
w kasie zamawiającego
3) Zwrot zabezpieczenia
Zamawiający zwróci zabezpieczenie :
w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
9. Wzór umowy
Wzór umowy stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
10. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

1) Postanowienia ogólne
• Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy zgodnie z działem VI ustawy prawo zamówień publicznych
• Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
• Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym wykonawców wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa UZP.
2) Protest
• Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do zamawiającego, zgodnie z przepisami określonymi w art. 180 ustawy prawo zamówień publicznych.
• Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
• Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie, wniesiony przez podmiot nieuprawniony lub protest niedopuszczalny na podstawie art. 181 ust. 6 ustawy.
• Zamawiający rozstrzyga protest w oparciu o art. 183 ustawy. Brak rozstrzygnięcia protestu w terminach określonych w art. 183 ust. 1 i 2 ustawy uznaje się za jego oddalenie.







DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
.............................................................
pieczęć wykonawcy

Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Wykazane roboty budowlane muszą być poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie.


Przedmiot zamówienia Miejsce wykonania zamówienia Podmiot zlecający zamówienie
(nazwa, adres, telefon) Wartość zamówienia Data rozpoczęcia wykonania zamówienia Data zakończenia wykonania zamówienia










.......................................... .......................................................
miejsce i data podpisy osób uprawnionych
do reprezentacji
wykonawcy lub pełnomocnika


POTENCJAŁ TECHNICZNY
.............................................................
pieczęć wykonawcy

Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca.



Nazwa sprzętu Ilość jednostek






.......................................... .......................................................
miejsce i data podpisy osób uprawnionych
do reprezentacji
wykonawcy lub pełnomocnika









POTENCJAŁ KADROWY
.............................................................
pieczęć wykonawcy

Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności.

uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowyi robót w zakresie konstrukcyjno budowlanym ,
Do oferty należy dołączyć w/w kopie uprawnień.

W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden wykonawca.

Imię i nazwisko Zakres wykonywanych czynności Posiadane kwalifikacje Rodzaj i nr uprawnień







.
.......................................... .......................................................
miejsce i data podpisy osób uprawnionych
do reprezentacji
wykonawcy lub pełnomocnika
Wzór formularza oferty

pieczęć adresowa wykonawcy .............................................................................

nr tel./faxu .............................................................................

REGON .............................................................................

NIP .............................................................................

internet http:// .............................................................................

e-mail .............................................................................

O F E R T A

1. Nawiązując do ogłoszenia o zamówieniu na :
Wzmocnienie konstrukcji sali gimnastycznej z wykonaniem elewacji przy Szkole Podstawowej w Okartowie.

składamy niniejszą ofertę za cenę.
wartość netto ................................................................ zł (słownie: ................................................................ złotych)
VAT ................................................................ zł (słownie: ................................................................ złotych)
wartość brutto ................................................................ zł (słownie: ................................................................ złotych)


2. Termin wykonania zamówienia:
Data rozpoczęcia
data zakończenia 25-08-2008


3. Oświadczamy, że:
- posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
- posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia


4. Wadium
Wadium w kwocie ............................................... zł zostało wniesione w dniu ............................................... w formie ...............................................

5. Wskazujemy nr konta, na które należy zwrócić wadium wniesione w pieniądzu:
....................................................................................................................................................................................................
(wypełnia Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu)
6. Zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w miejscu i terminie wskazanym przez zamawiającego

Na ........... kolejno ponumerowanych stronach składamy całość oferty.

.......................................... .......................................................
miejsce i data podpisy osób uprawnionych
do reprezentacji
wykonawcy lub pełnomocnika


ZAŁĄCZNIKI DO OFERTY:

Kopia potwierdzająca wniesienie wadium Str.
Kosztorys ofertowy Str.
Formularz cenowy Str.
Doświadczenie zawodowe Str.
Dokumenty potwierdzające, że zamówienia zostały wykonane należycie Str.
Potencjał kadrowy Str.
Kopie uprawnień Str.
Potencjał techniczny Str.


Polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Str.
Aktualny odpis z właściwego rejestru* / aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej* Str.
Pełnomocnictwo* Str.



Aktualne Informacje z Krajowego Rejestru Karnego Str.
Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego Str.
Zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub KRUS Str.

Zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym Str.



* niepotrzebne skreślić
Data powstania: piątek, 18 kwi 2008 15:24
Data opublikowania: poniedziałek, 19 maj 2008 10:04
Data przejścia do archiwum: środa, 26 lut 2014 09:50
Opublikował(a): Krystyna Chludzińska
Zaakceptował(a): Jarosław Kubrak
Artykuł był czytany: 2811 razy