Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół Nr XVI/08

z ZXVI sesji Rady Miejskiej w Orzyszu z dnia 30 stycznia 2008r.
P R O T O K Ó Ł Nr XVI/08

z obrad XVI sesji Rady Miejskiej w Orzyszy odbytych dnia 30 stycznia 2008r. w sali nr 1 Urzędu Miejskiego w Orzyszu od godz. 1005 do godz. 1200.

W sesji udział wzięli:
Burmistrz Jan Aleszczyk, Zastępca Burmistrza Dariusz Kizling, Sekretarz Gminy Władysław Pszczółkowski, Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska, kierownicy referatów, kierownicy spółek gminy i jednostek organizacyjnych , sołtysi, mieszkańcy.

Ad. 1

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski otworzył XVI sesję Rady Miejskiej w Orzyszu, stwierdzając, że ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych, na sali obecnych jest 13, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Ad. 2

Do protokołu z XV sesji radni nie zgłosili poprawek wobec czego protokół został przyjęty przez aklamację.
Ad. 3

W głosowaniu jawnym jednomyślnie na Sekretarza obrad wybrano Radną Monikę Zielińską.

Ad. 4

Porządek dzienny radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o terminie sesji.

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski
Zgłosił autopoprawkę do porządku obrad.

Do części sprawozdawczej B – dopisać punkt:
Informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o wynikach kontroli przeprowadzonej przez Komisję na temat zasadności skargi Pana Stanisława Strzelczyka zam. w Orzyszu
ul. Rynek 6/13 na działalność Administracji Budynków Komunalnych w Orzyszu – podjęcie uchwały w tej sprawie.

Porządek dzienny:
A. Wstępne czynności organizacyjne

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z XV sesji.
3. Wybór Sekretarza obrad XVI sesji.
4. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad XVI sesji.
5. Interpelacje radnych.
6. Wnioski i zapytania.
B. Część sprawozdawcza

7. Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
8. Informacja Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami.
9. Informacja Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o wynikach kontroli przeprowadzonej
przez Komisję na temat zasadności skargi Pana Stanisława Strzelczyka zam. w Orzyszu
ul. Rynek 6/13 na działalność Administracji Budynków Komunalnych w Orzyszu i podjęcie
uchwały w tej sprawie.

C. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:

10. Program współpracy na 2008 rok Gminy Orzysz z organizacjami pozarządowymi
oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
11. Regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy
Orzysz na 2008 rok.
12. Ustalenie warunków wynagrodzenia pracowników MOPS w Orzyszu.
13. Ustalenie warunków wynagrodzenia pracowników ABK w Orzyszu.
14. Ustalenie warunków wynagrodzenia pracowników ZRP w Orzyszu.
15. Ustalenie warunków wynagrodzenia dla pracowników nie będących nauczycielami szkół
i placówek oświatowych jako jednostek organizacyjnych gminy.
16. Przyznanie Burmistrzowi Orzysza dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007r.
17. Przekazanie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz gminy.
18.Wyrażenie zgody na wniesienie wkładów niepieniężnych do ZEC na podwyższenie
kapitału zakładowego.

D. Statutowe elementy obrad

19 Odpowiedzi na interpelacje.
20. Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
21. Zamknięcie obrad.
Ad. 5

Interpelacji nie zgłoszono.
Ad. 6

Wnioski i zapytania.

Radny Grzegorz Kraszewski
Zapytania złożył na piśmie. (pismo w załączeniu)

Radny Adam Myka
Zgłosił następujące wnioski:
1. Przeprowadzić remont drogi w Strzelnikach od p. Rydzewskiego do jeziora.
2. Wyznaczyć i oznaczyć przejście dla pieszych na ul. 22 Lipca – przy starej aptece.

Sołtys Mirosław Gwiazdowski
Zgłosił następujące wnioski:
1. Sprzątnąć połamane gałęzie , które leżą na drodze we wsi Strzelniki.
2. Remont drogi do jeziora.
3. Remont drogi ze Strzelnik do Rostek.

Sołtys Stanisław Król
Przy drodze powiatowej likwidowano karpy po drzewach. Kilka z nich położono na prywatnej posesji i jak dotąd ich nie zabrano. Prośba od właściciela posesji, aby je wywieść.


Sołtys Wiesław Kosiorek
Zapytał kiedy zostaną ustawione fotoradary we wsi Wierzbiny.

Sołtys Adam Pietrzak
Zgłosił, iż we wsi Dziubiele przy starej szkole jest nieczynna studnia głębinowa, która nie jest niczym zabezpieczona. Potrzebna jest pokrywa lub też inne zabezpieczenie.

Sołtys wsi Ogródek
Zgłosiła następujące uwagi:
1. We wsi Ogródek wichura przewróciła przystanek autobusowy. Należ go ponownie ustawić.
2. Ze wsi zabrano gminny pojemnik na śmieci. Mimo to mieszkańcy ustawiają w tym miejscu swoje worki ze śmieciami.
3. Naprawić drogę asfaltową na trasie Ogródek – Klusy.

Adam Biały
1. Zapytał Burmistrza Aleszczyka czy ten, kupując ziemię i budynek mieszkalny w Mikoszach wiedział o tym, że będzie tam przebiegała nowa droga nr16 i nowa obwodnica nr 63 w związku z czym GDDKiA będzie musiała te tereny odkupić.
2. Za co jest przyznawana Burmistrzowi Aleszczykowi nagroda roczna skoro brak jest osiągnięć za 2007r.
3. Dlaczego Burmistrz Aleszczyk zatrudnia pracowników niezgodnie z ustawami i rozporządzeniami. Dotyczy to pana Kizlinga i pana Pszczółkowskiego, którzy nie mają przygotowania zawodowego do pracy w Urzędzie.

W tym miejscu Przewodniczący obrad przywołał mówcę do porządku.
Poprosił go o zadawanie pytań, a nie wygłaszanie swoich komentarzy, poglądów itp.
Zarzuty o charakterze przestępczym należy kierować do organów ścigania.

4. Jaką rolę w tutejszym Urzędzie spełnia pan Bosiński po zmianie stanowiska.

Ad. 7.

Informację Burmistrza o pracach między sesjami przedstawił Burmistrz Jan Aleszczyk.

Ad. 8

Informację Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami przedstawił Przewodniczący Wiesław Wasilewski.

Ad. 9

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Jacek Foszczyński obszernie zrelacjonował etapy postępowania przeprowadzonego przez Komisję, przedstawił protokół z przeprowadzonej przez Komisję kontroli na temat zasadności skargi złożonej przez Pana Stanisława Strzelczyka na działalność Administracji Budynków Komunalnych w Orzyszu.
(protokół w załączeniu)

Komisja Rewizyjna uznała skargę za nieuzasadnioną i w związku z tym zaproponowała Radzie stosowny do tego projekt uchwały.

Przewodniczący Rady przyjął powyższy projekt uchwały, który został przekazany wszystkim radnym.

Przewodniczący obrad zapytał radnych czy mają pytania lub inne zdanie niż stanowisko Komisji Rewizyjnej.

Nie zgłoszono.

Pan Stanisław Strzelczyk poprosił o głos.

Przewodniczący obrad wyjaśnił panu Strzelczykowi, że na tym etapie nie udziela mu głosu. Rada zleciła dokonanie kontroli Komisji Rewizyjnej. Obecnie Rada może zaakceptować lub odrzucić stanowisko Komisji. Ponawianie całej procedury kontrolnej na sesji jest niemożliwe ze względów technicznych. Pan Strzelczyk miał sposobność opisać wszelkie zarzuty w skardze, które zostały dokładnie przeanalizowane i są przedmiotem obrad dzisiejszej sesji. Poinformował, że nowe fakty w sprawie mogą być tematem nowo złożonej skargi.

Radni pytań czy też uwag nie zgłosili.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem uchwały głosowało – 12 radnych, przeciw – nie było, wstrzymał się od głosu – 1 radny.

Rada podjęła uchwałę nr XVI/105/08 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Administracji Budynków Komunalnych w Orzyszu.

O godz. 1050 na obrady przybyli radni Wioletta Kiewlak i Bogdan Kraszewski.
Stan radnych wynosi – 15.

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie programu współpracy na 2008 rok Gminy Orzysz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Aleszczyk.
Burmistrz poinformował, iż zgłoszone przez radnych poprawki zostały uwzględnione.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Aldona Mataj przedstawiła pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/106/08 w sprawie programu współpracy na 2008 rok Gminy Orzysz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Ad. 11

Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy Orzysz na 2008 rok.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawiła Pełnomocnik d/s oświaty w Gminie Pani Beata Jażdżewska, która poinformowała, iż w/w Regulamin uzyskał pozytywną opinię nauczycielskich związków zawodowych.


Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Aldona Mataj przedstawiła pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/107/08 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach gminy Orzysz na 2008 rok.

Ad. 12

Projekt uchwały w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników MOPS
w Orzyszu.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawiła Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Aldona Mataj przedstawiła pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/108/08 w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników MOPS w Orzyszu.

Ad. 13

Projekt uchwały w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników ABK
w Orzyszu.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawiła Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/109/08 w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników ABK w Orzyszu.

Ad. 14

Projekt uchwały w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników ZRP
w Orzyszu.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawiła Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Adam Myka
Zgłosił wniosek formalny:
W związku z tym, że jest kila uchwał o podobnej treści i podstawa prawna dla nich jest taka sama – nie odczytywać każdorazowo tej samej podstawy prawnej.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem w/w wniosku głosowało 13, przeciw – nie było, wstrzymało się od głosu – 2. Wniosek przyjęto.

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/110/08 w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia pracowników ZRP w Orzyszu.

Ad.15

Projekt uchwały w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i placówek oświatowych jako jednostek organizacyjnych gminy.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawiła Skarbnik Gminy Krystyna Harłożyńska.

Przewodnicząca Komisji Zdrowia, Oświaty i Kultury Aldona Mataj przedstawiła pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/111/08 w sprawie ustalenia warunków wynagrodzenia dla pracowników nie będących nauczycielami szkół i placówek oświatowych jako jednostek organizacyjnych gminy.


Ad. 16

Projekt uchwały w sprawie przyznania Burmistrzowi Orzysza dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007r.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawił Sekretarz Gminy Władysław Pszczółkowski.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/112/08 w sprawie
przyznania Burmistrzowi Orzysza dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007r.

Ad. 17

Projekt uchwały w sprawie przekazania nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz gminy.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Aleszczyk.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/113/08 w sprawie przekazania nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz gminy.

Ad. 18

Projekt uchwały w sprawie wyrażenie zgody na wniesienie wkładów niepieniężnych do ZEC na podwyższenie kapitału zakładowego.

Uzasadnienie oraz wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Aleszczyk.

Przewodniczący Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XVI/114/08 w sprawie wyrażenie zgody na wniesienie wkładów niepieniężnych do ZEC na podwyższenie kapitału zakładowego.
Ad. 19

Wobec braku zgłoszeń odpowiedzi na interpelacje nie było.

Ad. 20

Odpowiedzi i wyjaśnienia na pytania zadane w punkcie 6 udzielił Burmistrz Aleszczyk.

Radnemu Kraszewskiemu wyjaśnił:
1. plac zabaw przy nowych blokach na ul. Ełckiej 28 będzie po opracowaniu miejscowego planu zagospodarowania dla tego terenu,
2. naprawa chodnika na ul. 22 Lipca nie nastąpiła w 2007r. ze względu na brak pracowników z robót publicznych,
3. wykop za starą apteką jest własnością prywatną Z posiadanych informacji wiadomo, że właściciel tego terenu ubiega się w Starostwie o pozwolenie na budowę. Należy przypuszczać że budowa ruszy wiosną,
4. rozbudowa Ośrodka Zdrowia jest w fazie konsultacji z pracującymi tam lekarzami,
5. przez ogrody działkowe „Tulipan” nie będzie przebiegać obwodnica,
6. środki finansowe dla LO – ze względu na to, że jest to szkoła, która podlega Starostwu w Piszu to ono powinno zwrócić się z wnioskiem do Gminy Orzysz o dofinansowanie zakupu sprzętu sportowego,
Pozostałe wnioski i zapytania:

- remont drogi w Strzelnikach zostanie wykonany,
- śmietniki na wsiach zostały zabrane i już ich nie będzie. W tych miejscach zostaną postawione tablice informacyjne zakazujące ustawiania tam worków ze śmieciami. Każdy mieszkaniec czy to mieszkający na stałe, czy tylko wczasowicz musi za swoje śmieci płacić sam.
- przejście dla pieszych przy starej aptece zostanie zgłoszono do GDDKiA,
- gałęzie na drodze w Strzelnikach – wniosek zostanie przesłany do Starostwa w Piszu,
- fotoradar w Wierzbinach będzie w lutym b.r.
- przystanek w Ogródku zostanie postawiony,
- wnioski o naprawę dróg zostaną przesłane do Starostwa w Piszu,
- w sprawie nowych koncepcji obwodnic Orzysza wyjaśnił, iż jest ich 13. GDDKiA nie wiadomo, którą wybierze i nie mają one nic wspólnego z zakupem przez Burmistrza domu oraz gruntów w miejscowości MIkosze. Kupno w/w nieruchomości miało miejsce 7 lat temu a koncepcje na nową obwodnicę powstały nie dawno,
- w sprawie zatrudnienia w UM Pana Bosińskiego wyjaśnił, iż wiedza jaką pan Bosiński posiada, doświadczenie, znajomość problemów miasta i jego mieszkańców są tak duże, że przydaje się w tej pracy i dlatego mimo odwołania go ze stanowiska zastępcy burmistrza nadal pracuje w Urzędzie.

Następnie zwrócił się bezpośrednio do Pana Białego z apelem by zaprzestał podważania jego autorytetu, nazywania go przestępcą, bo przy żadnym z rzucanych podejrzeń nie ma racji.

Mieczysław Kopańczyk
Przedstawił ofertę dla rolników na wyjazd do Poznania na targi Polagra 2008 w terminie 16 i 17 lutego b.r. Zgłoszenia należy kierować do dnia 4 lutego b.r. bezpośrednio do niego lub do Biura Rady.


Ad. 21

Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady zaprosił wszystkich obecnych do uczestnictwa w odbiorze nowo oddanego budynku mieszkalnego przy ul. Wojska Polskiego 56 – stary biurowiec Meprozetu. Wyjazd tuż po zamknięciu sesji.

Wobec wyczerpania się porządku obrad o godzinie 12 zakończył posiedzenie XVI sesji Rady Miejskiej w Orzyszu.


Protokółowała Przewodniczący Rady
Elżbieta Adamska Wiesław Wasilewski








Pliki do pobrania:
Data powstania: poniedziałek, 17 mar 2008 14:30
Data opublikowania: poniedziałek, 17 mar 2008 14:37
Opublikował(a): Elżbieta Adamska
Zaakceptował(a): Elżbieta Adamska
Artykuł był czytany: 2375 razy