Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr XXIX/05

z XXIX sesji Rady Miejskiej w Orzyszu odbytej w dniu 28 stycznia 2005r. w sali nr 1 Urzędu Miejskiego w Orzyszu od godz. 1010 do godz. 1435.
W sesji udział wzięli:
Zastępca Burmistrza Orzysza Zdzisław Bosiński, Sekretarz Gminy Antoni Duda, dyrektorzy jednostek organizacyjnych gminy oraz spółek gminy, sołtysi, mieszkańcy.


Ad. 1

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski o godz. 1010 otworzył obrady XXIX sesji i po powitaniu radnych i gości oświadczył, że zgodnie z listą obecności na sali jest 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady, wynoszącego 15 osób, stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów oraz gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

Na wstępie nawiązał do obchodów 60 rocznicy wyzwolenia obozu koncentracyjnego w Auschwitz-Birkenau. Zacytował urywki wystąpień władz państwowych, Papieża, ofiar hitleryzmu. Następnie poprosił wszystkich o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięć ofiar wszystkich obozów zagłady.

Ad. 2

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski poinformował radnych, że w dniu
26 stycznia b.r. wpłynęły do Biura Rady poprawki do protokołu z XXVIII sesji złożone przez radnego Grzegorza Kraszewskiego.

W związku z naruszeniem § 53 ust.1 Statutu Gminy Orzysz zgłoszone poprawki nie zostały uwzględnione.

Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu z XXVIII sesji.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem protokołu głosowało – 9, przeciw – 4, wstrzymujących się – nie było.

Rada przyjęła protokół z XXVIII sesji.

Ad. 3

Na wniosek Przewodniczącego, Rada w głosowaniu jawnym jednogłośnie wybrała Radną Monikę Zielińską na Sekretarza obrad XXIX sesji.

Ad. 4

Nawiązując do przekazanego wcześniej wszystkim radnym porządku obrad XXIX sesji Przewodniczący zapytał czy są do niego zmiany lub uzupełnienia.
Radni zmian nie zgłosili.

Na podstawie art.20 ust.5 ustawy o samorządzie gminnym Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski wprowadził do porządku dziennego obrad następujące projekty uchwał:

pkt. 19 – Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia na wykonanie zadań z zakresu administracji rządowej z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

pkt. 19 a – Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia na wykonanie zadań z zakresu właściwości powiatu pomiędzy Powiatem Pisz, Giżycko, Gminą Miłki i Gminą Orzysz.

pkt. 19 b – Projekt uchwały w sprawie sprzedaży części działki nr 63 w obrębie Okartowo.


Porządek dzienny:
A. Wstępne czynności organizacyjne

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Przyjęcie protokołu z XXVIII Sesji.
3. Wybór Sekretarza obrad XXIX sesji.
4. Dokonanie zmian lub uzupełnień porządku obrad XXIX sesji.

B. Część sprawozdawcza obrad.

5. Informacja Burmistrza o pracach między sesjami.
6. Informacja Przewodniczącego Rady o pracach między sesjami.

C. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w sprawach:

7. Określenie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i określenia trybu ich pobierania.
8. Zasady zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznane w ramach zadań własnych gminy w odniesieniu do dożywiania.
9. Zasady zwrotu wydatków za świadczenia pomocy społecznej obejmujące pomoc rzeczową, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznane pod warunkiem zwrotu.
10. Zatwierdzenie „Planu Rozwoju Wsi Ogródek”.
11. Realizacja Planu Rozwoju Wsi Ogródek.
12. Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Góra.
13. Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Ublik.
14. Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Okartowo.
15. Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu
Nowe Guty.
16. Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Orzysz.
17. Zmiany budżetu gminy na rok 2005.
18. Plan kontroli Komisji Rewizyjnej na rok 2005.
19. Zawarcie porozumienia na wykonanie zadań z zakresu administracji rządowej z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.
19 a Zawarcie porozumienia na wykonanie zadań z zakresu właściwości powiatu pomiędzy Powiatem Pisz, Giżycko, Gminą Miłki i Gminą Orzysz.
19 b Sprzedaż części działki nr 63 w obrębie Okartowo.

D. Statutowe elementy obrad.

20. Interpelacje radnych.
21. Wnioski i zapytania radnych, gości, mieszkańców.
22. 0dpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
23. Zamknięcie obrad.

Ad. 5

W związku z usprawiedliwioną nieobecnością Burmistrza Aleszczyka informację o jego pracach między sesjami przedstawił Zastępca Zdzisław Bosiński. Informacja w załączeniu.

Ad. 6

Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski przedstawił informację ze swoich prac między sesjami. Informacja w załączeniu.

Ad. 7

Określenie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i określenia trybu ich pobierania.

Wyjaśnienia przedstawiła Kierownik MOPS w Orzyszu Jolanta Rakowska.

Z-ca Przewodn. Komisji Zdrowia Edward Majewski przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad przedstawił treść uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/500/05
w sprawie określenie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i określenia trybu ich pobierania.

Ad. 8

Zasady zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznane w ramach zadań własnych gminy w odniesieniu do dożywiania.

Wyjaśnienia przedstawiła Kierownik MOPS Jolanta Rakowska.

Z-ca Przewodn. Komisji Zdrowia Edward Majewski przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/501/05
w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na świadczenia przyznane w ramach zadań własnych gminy w odniesieniu do dożywiania.

Ad. 9

Zasady zwrotu wydatków za świadczenia pomocy społecznej obejmujące pomoc rzeczową, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznane pod warunkiem zwrotu.

Wyjaśnienia przedstawiła Kierownik MOPS Jolanta Rakowska.

Z-ca Przewodn. Komisji Zdrowia Edward Majewski przedstawił pozytywną opinię Komisji.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX /502/05
w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia pomocy społecznej obejmujące pomoc rzeczową, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe przyznane pod warunkiem zwrotu.

Ad. 10

Zatwierdzenie „Planu Rozwoju Wsi Ogródek”.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Przewodniczący Komisji Rolnej Zbigniew Krawczyk przedstawił pozytywną opinię Komisji.

d y s k u s j a

Jasiński Zbigniew
Złożył w n i o s e k:
Proponuję by jeszcze dziś zwiększyć w budżecie gminy na rok 2005 środki o 100 tys.zł na remonty i wyposażenie świetlic po to by kosztem Ogródka nie straciły pozostałe sołectwa.

Krzysztof Marusiński
Jego zdaniem proponowany Plan Rozwoju Wsi Ogródek jest nie dobry, ma wiele nieprawidłowości, zawęża się tylko do działań związanych z kulturą, w związku z tym trudno go zaakceptować.
Radni Wspólnoty dla Orzysza proponują swoją pomoc w dopracowaniu tego dokumentu.

Zbigniew Jasiński
Zaproponował, by zapytać pozostałych sołtysów czy zgadzają się aby kosztem ich sołectw był dofinansowany Ogródek.

Bogdan Kraszewski
Stwierdził, że w projekcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy nie ma poprawki dotyczącej zwiększenia o 100 tys. zł działu na remonty i wyposażenie świetlic wiejskich.

Burmistrz Bosiński
Ustosunkował się do wypowiedzi przedmówców oraz zagwarantował, że po obliczeniu nadwyżki budżetowej z 2004 roku zostaną zabezpieczone środki na remonty i wyposażenie świetlic wiejskich.

Przewodniczący Wasilewski
Zgłosił wniosek formalny:
Korzystając z zapisów w Statucie Gminy zwrócił się o upoważnienie go do dokonywania streszczeń niektórych wypowiedzi i zapisania ich w protokole.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem wniosku głosowało – 6 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 2. Dwóch radnych nie wzięło udziału w głosowaniu.

Wniosek został przyjęty.

Adam Myka
Zauważył, że radni spierają się o 100 tys. zł w sytuacji gdy jeszcze nie wiadomo czy wniosek zostanie przyjęty i czy gmina otrzyma środki. Jego zdaniem niepotrzebnie radni stwarzają atmosferę nastawiania przeciwko sobie sołectw.
Ponadto zwrócił uwagę na błąd, który wystąpił w Planie na stronie 3 – Lokalna Grupa Odnowy Wsi – zabrakło nazwiska: Lech Mróz.

Burmistrz Bosiński
Zgłosił autoporawkę w sprawie dopisania pana Lecha Mroza do Grupy Odnowy Wsi Ogródek.

Radny Jasiński ponowił swój wniosek o zabezpieczenie dodatkowych 100 tys. zł na remonty świetlic wiejskich. Zapisu tego dokonać na dzisiejszej sesji.

Sekretarz Gminy
Zaapelował do radnych i sołtysów by zaufali zapewnieniom burmistrza, o tym że środki zostaną zabezpieczone w miesiącu marcu po obliczeniu nadwyżki budżetowej.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego Jasińskiego.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem wniosku głosowało – 6, przeciw – 6, wstrzymał się od głosu – 1.

W związku z tym, że wniosek nie uzyskał zwykłej większości głosów Rada wniosku nie przyjęła.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęcie głosowało – 12, przeciw – nie było, wstrzymał się od głosu – 1.

Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/503/05 w sprawie zatwierdzenia „Planu Rozwoju Wsi Ogródek”.

Na prośbę pracowników Urzędu Miejskiego Przewodniczący obrad zaapelował do sołtysów o zgłaszanie informacji na temat lokalizacji dzikich wysypisk śmieci w ich sołectwach. W/w informacje należy składać do Pani Joanny Koronkiewicz.

Zbigniew Jasiński
Stwierdził, iż w czasie rozmów z sołtysami padły z ich ust stwierdzenia, że traktuje się ich jak „ donosicieli - ormowców”.
Burmistrz Bosiński
Wyjaśnił, że jest to nieporozumienie ponieważ chodzi o to, że informacje te są porzebne do likwidacji dzikich wysypisk, a nie do ścigania sprawców.

O godz. 1130 wyszedł radny Marek Wysocki. Stan radnych wynosi – 12.

Ad. 11

Realizacja Planu Rozwoju Wsi Ogródek.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Przewodniczący Komisji Rolnej Zbigniew Krawczyk przedstawił pozytywną opinię Komisji.

Krzysztof Marusiński
Zgłosił poprawkę :
„W § 1 ust. 1 po wyrazach: przy współudziale” dopisać wyrazy: „sołtysa, Rady Sołeckiej
i Grupy Odnowy Lokalnej wsi Ogródek”.

Radca Prawny
Wyjaśnił, że nie ma przeszkód by dokonać w/w uzupełnienia.

Przewodniczący obrad poddał wniosek pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” jego przyjęciem głosowało – 9,przeciw – nie było, wstrzymało się od głosu – 3.

Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/504/05
w sprawie realizacji Planu Rozwoju Wsi Ogródek.






Ad. 12

Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Góra.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński dotyczyły one wszystkich 5 projektów uchwał.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/505/05
w sprawie trybu sporządzania planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Góra.

Ad. 13

Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Ublik.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/506/05
w sprawie trybu sporządzania planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Ublik

Ad. 14

Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Okartowo

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/507/05
w sprawie trybu sporządzania planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Okartowo.



Ad. 15

Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Nowe Guty.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/508/05
w sprawie trybu sporządzania planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Nowe Guty.


Ad. 16

Tryb sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu Orzysz.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

dyskusji nie zgłoszono

Przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/509/05
w sprawie trybu sporządzania planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego obrębu Orzysz.

Ad. 17

Zmiany budżetu gminy na rok 2005.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarczo-Finansowej Adam Myka przedstawił pozytywną opinię Komisji.

Zbigniew Jasiński
Zgłosił wniosek:
Ze środków przeznaczonych na remont stadionu wydzielić kwotę 40 tys. zł, którą przeznaczyć na budowę placu zabaw dla dzieci w Ogródku Jordanowskim.
Ogródek Jordanowski to miejsce wybrane nie bez kozery ponieważ leży centralnie w środku miasta a obok przy kanale, planuje się budowę pasażu do spacerów
.
Burmistrz Bosiński
Ustosunkował się do w/w wniosku i stwierdził, że jest on niemożliwy do przyjęcia z kilku powodów. Wymienił np.
- niezmieniony, jak dotychczas, plan budowy obwodnicy, która biegnie przez środek Ogródka Jordanowskiego,
- w Ogródku Jordanowskim odbywają imprezy masowe i wszystkie uroczystości państwowe, do których potrzebny jest duży plac,
- wielofunkcyjny plac planuje się na terenach po-wojskowych przy ulicy Wojska Polskiego.

Bogdan Kraszewski
Podkreślił, że sprawa budowy obwodnicy, to sprawa bardzo dalekiej przyszłości i do tego źle zaplanowana. Radnym ze Wspólnoty dla Orzysza nie chodzi o budowę dużego kompleksu wypoczynkowego. ale o mały plac zabaw dla dzieci wraz z infrastrukturą, który leży w centrum miasta, a nie na jego obrzeżach. Podkreślił, że wychowanie dzieci nie może dłużej czekać.

Adam Myka
Nie zgodził się z zabraniem pieniędzy przeznaczonych na remont stadionu.

Krzysztof Marusiński
Przypomniał, że w budżecie gminy na 2005r. środki na remont stadionu zapisane są bardzo ogólnie. Nic nie stoi na przeszkodzie by część z nich była przeznaczona na plac zabaw
w Ogródku Jordanowskim. Tym bardziej, że leży on w samym centrum miasta i jest łatwo dostępny zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.

Burmistrz Bosiński
Zauważył, że w centrum miasta są dwie szkoły, które mają ogólnodostępne boiska szkolne. Mogą one służyć do zabawy dla dzieci. Zaproponował by dziś tematu nie przesądzać,
a dyskusję przenieść na posiedzenie komisji oświaty.

Bogdan Kraszewski
Nie zgodził się z propozycją burmistrza ponieważ boiska szkolne są zajęte również po godzinach lekcyjnych. Ponadto radnym chodzi nie tylko o sam plac ale o jego infrastrukturę czyli o miejsce np. dla rolkarzy itp.

Burmistrz Bosiński
Temat przedyskutować na Gminne Radzie Sportu.

Adam Myka
Zwrócił radnym uwagę, że w Ogródku Jordanowskim znajduje się pijalnia piwa, a to kłóci się z placem zabaw dla dzieci.

Wnioskował, aby wniosek radnego Jasińskiego rozpatrzyć w miesiącu marcu, gdy będzie już znana wysokość nadwyżki budżetowej.

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad wnioskami według kolejności ich zgłoszeń.

Wniosek radnego Jasińskiego

„za” jego przyjęciem głosowało – 4 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 3. Wniosek odrzucono.

Wniosek radnego Myki

„za „ jego przyjęciem głosowało – 7, przeciw – nie było, wstrzymało się od głosu – 5.
Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” głosowało – 8, przeciw – nie było, wstrzymało się – 4.

Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/499/05 w sprawie zmian budżetu gminy na 2005r.

Ad. 18

Plan pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej na 2005 rok.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Radna Dorota Zadroga przedstawiła projekt planu.

Grzegorz Kraszewski
Zgłosił poprawki do w/w planu. Pismo w załączeniu.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad w/w poprawką.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem poprawki głosowało – 5, przeciw – 4, wstrzymało się od głosu – 2. 1 radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Wniosek został przyjęty.

W imieniu Komisji Rewizyjnej Przewodnicząca zgłosiła autoporawkę do planu kontroli na rok 2005 i przedstawiła plan po uwzględnieniu wniosku radnego Kraszewskiego.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2005r. głosowało – 10, przeciw – 1, wstrzymało się od głosu – 1.

Rada uchwaliła Plan pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej na 2005 rok.

Ad. 19

Zawarcie porozumienia na wykonanie zadań z zakresu administracji rządowej z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński, który na wstępie zgłosił autopoprawkę.

„W § 1 ust. 1 skreślić część zdania: „ zadań z zakresu administracji rządowej tj:”

Następnie wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy wykonania dokumentacji technicznej ze środków gminy na rozbudowę drogi krajowej nr 16 na odcinku w miejscowości Wierzbiny
oraz przebudowy chodnika na ulicy Wojska Polskiego.

d y s k u s j a

Krzysztof Marusiński
Podkreślił, że radni kolejny raz zostali zaskoczeni projektem uchwały. Zapytał radcę, czy jest to z korzyścią dla gminy.

Wiesław Wasilewski
Przypomniał, że na podobnej zasadzie gmina współpracowała przy remoncie drogi krajowej przez Okartowo, co przyniosło korzyści dla mieszkańców Okartowa i użytkowników drogi.. Wierzbiny czekają na remont drogi od 1980 roku.

Zbigniew Jasiński
Zapytał jakie są plany remontu drogi pod Klusami.

Wiesław Wasilewski
Odpowiedział, że na dzień dzisiejszy o tym kierunku się nie mówi.

Radni: Wioletta Kiewlak, Zbigniew Jasiński, Adam Myka zwrócili uwagę na niewłaściwe zapisy w projekcie porozumienia i mało zrozumiałą jego treść.

Radca Prawny, Burmistrz Bosiński oraz Wiesław Wasilewski wyjaśnili, że porozumienie pod względem formalno-prawnym napisane jest prawidłowo. Nad końcowym kształtem porozumienia będą pracowały podmioty podpisujące go. W uchwale wyraźnie jest zapisane, że gmina zobowiązuje się tylko do wykonania dokumentacji na własny koszt. Natomiast całość inwestycji wykona GDDKiA.

Przedmiotem dyskusji radnych powinna być uchwała, a nie porozumienie ponieważ nie stanowi ono załącznika do tejże uchwały.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/510/05 w sprawie zawarcia porozumienia.

Ad. 19 a

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Pisz, Powiatem Giżycko
i Gminą Miłki.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński wyjaśniając, że dotyczy to partycypacji
w kosztach remontu drogi do Góry i Cierzpiąt.

Krzysztof Marusiński
Zwrócił uwagę na błąd w projekcie uchwały tzn w § 1, ust.2 wyraz „Gmina” powtórzony jest dwa razy.

Adam Myka
Zaproponował by w ustępie 3 zamiast litery „a” wpisać literę „ i „.

Przewodniczący odczytał projekt uchwały i zarządził głosowanie.

W głosowaniu jawnym jednogłośnie Rada podjęła uchwałę Nr XXIX/511/05 w sprawie zawarcia porozumienia.

Ad. 19 b

Projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej nabytej od Agencji Nieruchomości Rolnych.

Wyjaśnienia przedstawił Burmistrz Bosiński.

Przybliżył miejsce położenia działki. Poinformował, że jest to łąka, na części której musi być jeszcze wytyczona droga. Po wytyczeniu drogi pozostaje wąski klin, który może być sprzedany po to, by był właściwie zagospodarowany. Dochody ze sprzedaży będą musiały być zwrócone do Agencji.

Bogdan Kraszewski
Zapytał czy jest zainteresowanie kupnem w/w działki i zaproponował aby działki nie sprzedawać, lecz pozostawić ją w zasobach gminy.

Burmistrz Bosiński i Przewodniczący Wasilewski
Wyjaśnili, że działka jest w cenie do chwili wytyczenia drogi. Po tym fakcie straci na wartości a jest to nieduży teren, który nie przylega bezpośrednio do istniejącej tam plaży.

Radni: Dorota Zadroga, Zbigniew Jasiński
Zgłosili wniosek:
Skierować projekt uchwały do pracy w komisjach.

Przewodniczący obrad poddał wniosek pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym „za” przyjęciem wniosku głosowało – 10, przeciw – nie było, wstrzymało się – 2.

W wyniku głosowania projekt uchwały został wycofany z porządku obrad sesji
i przekazany do zaopiniowania przez komisję Gospodarczo-Finansową.

Ad. 20

Interpelacje radnych

brak zgłoszeń







Ad. 21

Wnioski, zapytania, informacje.

Przewodniczący Rady
W związku z propozycją radnych Wspólnoty dla Orzysza na temat zbiórki pieniężnej dla ofiar huraganu i tsunami w Azji poinformował, że zbiórki pieniężnej można dokonać wypełniając indywidualną deklarację, której treść przedstawił i zachęcił do jej wypełnienia.

Zaapelował do radnych by wzięli udział w turnieju samorządowców, który organizuje samorząd gminy Ruciane Nida w piłce siatkowej.

Burmistrz Bosiński
Przedstawił pismo Automobil Klubu Olsztyńskiego w sprawie zaopiniowania Rajdu Kormoran, który odbędzie się w dniach od 10 do 12 czerwca b.r. i będzie przebiegał przez wsie Ublik i Cierzpięty.

Sołtys z Ublika
Poinformował, że mieszkańcy Ublika nie są przeciwni rajdowi tylko wnioskują o szybkie usuwanie szkód na drodze.

Sołtys wsi Cierzpięty
Poinformował, że mieszkańcy Cierzpiąt wyrażają zgodę, ale zwracają uwagę na pozostawione śmieci, odpady, których nikt nie usuwa i podobnie jak w Ubliku zgłasza szybkie usuwanie szkód na drogach.

Zbigniew Jasiński
Podkreślił, że Rajd Kormoran stanowi darmową reklamę gminy w mediach i jednocześnie jej promocję .

Bogdan Kraszewski
Wnioskował aby korzystać z reklamy i promocji gminy, ale zadbać o bezpieczeństwo, czystość, naprawę dróg.

Krzysztof Marusiński
Podkreślił, że najważniejszą jest opinia mieszkańców Ublika i Cierzpiąt. Trzeba uszanować ich wolę.

Zbigniew Krawczyk
Poruszył problem szybkiej jazdy samochodów, które biorą udział w rajdzie, po drogach publicznych.

Przewodniczący obrad zadał pytanie kto z radnych jest za pozytywną opinią.

W głosowaniu jawnym „za” głosowało – 6, przeciw – nie było, wstrzymało się od głosu – 5.

Radni wyrazili opinię p o z y t y w n ą.

Sołtys z Nowych Gut
Zaapelował do sołtysów aby nie bali się zgłaszać do gminy miejsc, w których są robione nielegalne wysypiska śmieci.

Następnie poruszył sprawę przekazania dla sołectwa terenu, który jest własnością Agencji Nieruchomości Rolnych ( plac przy byłej szkole) na infrastrukturę wiejską

Określić termin remontu remizy i przedłużyć umowę pracy dla obecnej świetliczanki.

Sołtys z Dąbrówki
1. Poruszyła problem przekazania dla sołectwa boiska do gry w piłkę.
2. Wykonać ogrzewanie w remizie OSP.
3. W świetlicy socjoterapeutycznej prowadzić nie tylko zajęcia sportowe, ale i inne.
4. Postawić kontener na śmieci przy remizie.
5. Mimo obietnic ze strony burmistrza nie wyremontowano huśtawek na placu zabaw.

Sołtys z Chmielewa
Zapytał czy w Chmielewie będzie wytyczone boisko sportowe.

Soltys z Dziubiel
Wnioskował o:
- remont drogi przez wieś Dziubiele, wycięcie zakrzaczeń,
- odzyskanie drogi do jeziora,
- spowodowanie aby autobus dowożący uczniów do szkoły, odwoził po południu dziecko do Dziubiel Małych. Jest to droga przez las, około 2 km, która porą jesienno-zimową, gdy wcześnie robi się ciemno, staje się niebezpieczna. Tymczasem kierowca nie chce jednego dziecka odwozić.

Bogdan Kraszewski
1. Złożył pisemne zapytanie, dotyczące remontu budynku mieszkalnego przy ulicy Moniuszki. Pismo w załączeniu.
2. Wnioskował o remont drogi w Mikoszach.

Zbigniew Jasiński
Na prośbę wielu starszych osób wnioskował o wprowadzenie zakazu sprzedaży fajerwerków po sezonie.

Ad. 22

Odpowiedzi udzielił Burmistrz Bosiński.
- w sprawie terenów pod boiska sportowe wyjaśnił, że sprawy ich przejęcia od Agencji Nieruchomości Rolnych są w toku załatwiania. Powinno się udać je przejąć i przekazać dla sołectw.
- w sprawie remontu remizy w Nowych Gutach i zatrudnienia pracownika do świetlicy odpowiedział, że trwa objazd świetlic, po jego zakończeniu zostanie sporządzony harmonogram prac i rozpoczną się remonty. Zatrudnienie pracownika jest uzależnione od Powiatowego Urzędu Pracy, do którego złożony zostanie wniosek o przedłużenie umowy,
- w przypadku remizy w Dąbrówce odpowiedział, że jej ogrzewanie zostało zlecone do załatwienia dla Komendanta straży i miało już być zrobione. Po wyjaśnieniu odpowiedź zostanie przekazana na piśmie. Boisko sportowe zostanie przekazane dla Rady Sołeckiej. Remont huśtawek zgodnie z daną obietnicą miał być zrobiony. Po ociepleniu się pogody zobowiązanie zostanie zrealizowane,
- świetlica socjoterapeutyczna znajduje się w szkole i plan zajęć przygotowuje dyrektor szkoły, który widocznie uznał, że zajęcia sportowe cieszą się największym zainteresowaniem.
- Dziubiele – droga do jeziora – jest trudna do odzyskania, trwają rozmowy, uzgodnienia, w których bierze udział również sołtys. Do wiosny sprawa powinna się zakończyć.
- dowóz dziecka ze szkoły do domu (Dziubiele Małe) – sprawa zostanie przekazana do pozytywnego załatwienia.
- remont budynku na ulicy Moniuszki – z informacji, którą przedkładał Radzie Kier.ABK wynika, że będzie on dokończony w 2005 roku.
- droga w Mikoszach stanowi problemem od lat. W okresie wiosennym gmina przystąpi do remontów dróg gminnych , w którym zostanie ona uwzględniona.
- zakaz sprzedaży fajerwerków – dzieci strzelają małymi paluszkami, a te nie są objęte zakazem sprzedaży. Problem zostanie przekazany dla policji.
Wiesław Wasilewski
Udzielił odpowiedzi w sprawie remontu drogi powiatowej przez wieś Dziubiele, informując, że w Powiatowym Zarządzie Dróg w Piszu jest bardzo trudna sytuacja finansowa. Inwestycje znacznie okrojono. W związku z tym w 2005 roku będą wykonywane tylko remonty bieżące. Podobna sytuacja dotyczy innych dróg powiatowych .


Ad. 23

Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący Rady Wiesław Wasilewski podziękował wszystkim za uczestnictwo i o godzinie 1435 zakończył obrady.



Protokółowała Przewodniczący Rady
Elżbieta Adamska Wiesław Wasilewski





















.

Data powstania: wtorek, 22 mar 2005 09:33
Data opublikowania: wtorek, 24 maj 2005 12:09
Opublikował(a): Elżbieta Adamska
Zaakceptował(a): Wiesław Wasilewski
Artykuł był czytany: 3239 razy