Ogłoszenie Dyrektora Samodzielnego Publicznego Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu
Samodzielny Publiczny
Miejsko-Gminny
Ośrodek Zdrowia w Orzyszu
12-250 Orzysz, ul. Ogrodowa 12
DYREKTOR
SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO MIEJSKO – GMINNEGO
OŚRODKA ZDROWIA W ORZYSZU
OGŁASZA NABÓR
NA STANOWISKO GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
Dyrektor Samodzielnego Publicznego Miejsko – Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu ogłasza nabór na stanowisko głównego księgowego.
Nazwa stanowiska:
Główny księgowy
Ilość stanowisk: 1
Wymiar etatu: 1/2
Miejsce wykonywania pracy:
Samodzielny Publiczny Miejsko-Gminny Ośrodek Zdrowia w Orzyszu ul. Ogrodowa 12, 12-250 Orzysz
Określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy:
- prowadzenie rachunkowości Samodzielnego Publicznego Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu, a w szczególności:
- organizacja prawidłowego obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych,
- bieżące prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych,
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
- prowadzenie gospodarki finansowej ośrodka zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:
- wykonywaniu wydatków finansowych zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad, gospodarki środkami innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- sporządzanie bilansów i innych przewidzianych prawem sprawozdań,
- dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
- wstępnej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków,
- wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planu finansowego jednostki oraz jego zmian,
- następczej kontroli operacji gospodarczych, stanowiących przedmiot księgowań,
- dyspozycja środkami pieniężnymi,
- kontrola zgodności operacji z planem finansowym,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, dotyczących rachunkowości, a w szczególności: polityki rachunkowości i obiegu dokumentów księgowych.
Zgodnie z art. 9 pkt 10 ustawy z 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 ze zm.) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej należą do sektora finansów publicznych.
Wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego,
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- spełnianie jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanych na podstawie odrębnych przepisów,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość przepisów:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U z 2016r. poz. 1870 ze zm.),
- ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t .j. Dz.U. z 2016r. Poz. 1047),
- ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j. Dz.U. z 2013 r. poz. 168 ze zm.),
- ustawa z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654, ze zm.)
- przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
- doświadczenie w obsłudze elektronicznych programów do obsługi finansowej, minimum 1 rok.
Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w pomieszczeniach biurowych, usytuowanych na I piętrze- dojście po schodach;
- godziny pracy od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 do 15.00;
- praca wymaga przeciętnej sprawności manualnej i ogólnej;
- narzędzia pracy: telefon, fax, urządzenia wielofunkcyjne, komputer wyposażony w pakiet biurowy;
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego uzyskany poziom wykształcenia,
- kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc zatrudnienia potwierdzające wymagane doświadczenie zawodowe lub zaświadczenia potwierdzające wymagany staż, ewentualnie też kserokopie zakresów czynności, gdy z nazwy stanowiska pracy zawartego w świadectwie pracy nie wynika, aby kandydat legitymował się wymaganym doświadczeniem zawodowym,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.,
- oświadczenie o niekaralności, pełni praw publicznych, pełnej zdolności do czynności prawnych, o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko w formie pisemnej.
Nie ma możliwości składania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem oświadczeń woli w postaci elektronicznej opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą (liczy się data wpływu do jednostki) bądź złożyć w dziale rachunkowości Samodzielnego Publicznego Miejsko - Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu, przy ulicy Ogrodowej 12, w terminie do dnia 30 października 2019r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie z dnia 15 października 2019r. w postępowaniu rekrutacyjnym na głównego księgowego Samodzielnego Publicznego Miejsko - Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu”.
Kandydaci spełniający wymogi formalne (w części dot. wymagań niezbędnych) o przejściu do dalszego etapu rozmowy kwalifikacyjnej wraz ze wskazaniem terminu i miejsca zostaną powiadomieni telefonicznie lub pisemnie.
Wyniki postępowania rekrutacyjnego zostaną upublicznione niezwłocznie po zakończeniu procedury naboru na tablicy informacyjnej Samodzielnego Publicznego Miejsko Gminnego Ośrodka Zdrowia w Orzyszu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Orzyszu przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Kontakt w sprawie rekrutacji :
Zuzanna Konopa, tel. 87/ 423 72 96
Przed podjęciem zatrudnienia w Samodzielnym Publicznym Miejsko Gminnym Ośrodku Zdrowia w Orzyszu wybrany kandydat ma obowiązek przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
Dyrektor
Samodzielnego Publicznego Miejsko Gminnego
Ośrodka Zdrowia
/-/ mgr Zuzanna Konopa