Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Zameldowanie na pobyt stały

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich; pok. 216; tel. 87 307 09 53

Wymagane dokumenty

1. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości - u osób pełnoletnich, akt urodzenia - u osób niepełnoletnich.
2 . Wypełniony druk " zgłoszenia pobytu stałego" na którym właściciel lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu potwierdził fakt pobytu osoby zgłaszającej zameldowanie
3.Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego, nie dotyczy osób zgłaszających podczas zameldowania wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu.
4. Oryginał dokumentu , z którego wynika najem lub własność lokalu osoby potwierdzającej pobyt meldującego się (wypis z księgi wieczystej , umowa cywilnoprawna, umowa najmu, przydział lokalu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu).
5. Pełnomocnictwo w przypadku osoby zgłaszającej pobyt przez pełnomocnika.



Gdzie odebrać formularze:

Wydział Spraw Obywatelskich; pok.216

Opłaty:

brak opłat

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

W dniu złożenia dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Nie występuje.

Inne wskazówki, uwagi:

UWAGA!
Zgłoszenia zameldowania dokonuje osoba obowiązana do zameldowania się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy Kodeksu postępowania administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na miejsce pobytu, najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Za osobę nie posiadającą pełnej zdoloności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Zgodnie z art. 31 ustawy o ewidencji ludności z dnia 24 września 2010r. (tj. Dz.U. z 2018r., poz.1382 ze zm) w przypadku wystąpienia wątpliwości co do zamieszkiwania osoby, Urząd może wydać decyzję o odmowie zameldowania, od której stronie służy odwołanie do Wojewody,

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz.1382 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13.12.2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U. z 2017r. poz.2411 ).

Opracował

Bożena Gajdulewicz

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Bożena Gajdulewicz

Zatwierdził

Bożena Gajdulewicz

Data sporządzenia

czwartek, 3 sty 2019 12:44

Data zatwierdzenia

czwartek, 29 paź 2009 13:33
Data dodania: czwartek, 3 sty 2019 12:44
Data upublicznienia: czwartek, 29 paź 2009 13:33
Opublikował(a): Bożena Gajdulewicz
Zaakceptował(a): Władysław Pszczółkowski
Artykuł był czytany: 1953 razy
Ilość edycji: 1