Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego ul. Giżycka 15 telefon: (087) 424 10 45

Wymagane dokumenty

1. Podanie o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) sporządzonego za granicą.
2. Załączniki:
• oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
3. Do wglądu:
• dokumenty stwierdzające tożsamość (* w przypadku paszportu wymagane jest potwierdzenie zameldowania).

Opłaty:

Opłata skarbowa:
• za podanie – 5,00 zł,
• za każdy załącznik - 0,50 zł,
• za wydaną decyzję – 40,00 zł.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego) a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, za pośrednictwem Burmistrza Orzysza (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Orzyszu). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Inne wskazówki, uwagi:

Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być:
• osoba, której akt dotyczy,
• krewni.
Wnioskodawcy muszą posiadać zameldowanie na pobyt stały na terenie Gminy Orzysz.

Podstawa prawna:

art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36, poz. 180 z późn. zm.).

Opracował

Lucyna Czaban

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Teresa Sokołowska

Data sporządzenia

poniedziałek, 13 paź 2003 23:18

Data zatwierdzenia

wtorek, 14 paź 2003 11:22
Data dodania: poniedziałek, 13 paź 2003 23:18
Data upublicznienia: wtorek, 14 paź 2003 11:22
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 16 maj 2016 13:48
Opublikował(a): Lucyna Czaban
Zaakceptował(a): Antoni Duda
Artykuł był czytany: 1704 razy