Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydanie dowodu osobistego w miejsce utraconego

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego (USC)
ul.Giżycka 15
12-250 Orzysz
tel. (87) 424 10 45
e-mail: usc@um.orzysz.pl

Wymagane dokumenty

1.Wypełniony druk wniosku (wniosek do pobrania w załączniku);
2.Aktualną, kolorową fotografię o wymiarach 3,5x4,5 cm wykonaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, odzwierciedlającą wizerunek twarzy w pozycji frontalnej, przedstawiającą osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Stanu Cywilnego w Orzyszu (pokój nr 5).

Opłaty:

Wydanie dowodu osobistego w miejsce utraconego nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Dowody osobiste wydawane są niezwłocznie po ich otrzymaniu z Centrum Personalizacji w Warszawie.

Dowód osobisty odbiera się osobiście za wyjątkiem następujących przypadków:
1.Dowód osobisty odbiera się osobiście w organie gminy, w którym został złożony wniosek;
2.Dowód osobisty wydany małoletniemu, który nie ukończył 13 roku życia odbiera składający wniosek rodzic lub opiekun prawny;
3.Dowód osobisty wydany małoletniemu, który ukończył 13 rok życia nie mającemu obowiązku posiadania dowodu osobistego odbiera osobiście małoletni albo rodzic składający wniosek lub opiekun prawny;
4.Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską odbiera rodzic składający wniosek;
5.Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską odbiera opiekun ustanowiony przez sąd;
6.Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera ta osoba albo kurator ustanowiony przez sąd.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji administracyjnej.

Inne wskazówki, uwagi:

1.Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście;
2.Dowód osobisty, wydany po 5 roku życia, jest ważny 10 lat od daty jego wydania, a przypadku jego wydania przed ukończeniem 5 roku życia – 5 lat;
3.W przypadku niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego osobiście z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, wniosek zostanie przyjęty w miejscu pobytu osoby, po wcześniejszym zgłoszeniu takiego faktu w tut. Departamencie;
4.Dowód osobisty odbiera się osobiście lub przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo szczególne (w przypadku, gdy wniosek był przyjmowany w miejscu pobytu wnioskodawcy) za okazaniem
formularza odbioru dowodu osobistego.

Podstawa prawna:

Art. 25, 26, 27, 29, 30, 32 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.).Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty,uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212).Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r., poz. 1114).Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U z 2014 r. poz. 1628 z późn. zm.).

Opracował

Teresa Sokołowska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Teresa Sokołowska

Zatwierdził

Teresa Sokołowska

Data sporządzenia

piątek, 20 maj 2016 17:14

Data zatwierdzenia

piątek, 20 maj 2016 17:22
Pliki do pobrania:
Data dodania: piątek, 20 maj 2016 17:14
Data upublicznienia: piątek, 20 maj 2016 17:22
Data przejścia do archiwum: czwartek, 11 lut 2021 08:32
Opublikował(a): Teresa Sokołowska
Zaakceptował(a): Teresa Sokołowska
Artykuł był czytany: 877 razy