Zgłoszenie utraty dowodu osobistego
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego (USC)
ul. Rynek 3
12-250 Orzysz
tel. (87) 307 09 31
e-mail: usc@um.orzysz.pl
ul. Rynek 3
12-250 Orzysz
tel. (87) 307 09 31
e-mail: usc@um.orzysz.pl
Wymagane dokumenty
1.Wypełniony druk zawiadomienia (zawiadomienie w załączniku);
Zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych odpowiednio rodzica lub opiekuna prawnego.
Zawiadomienie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku osób małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych odpowiednio rodzica lub opiekuna prawnego.
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Stanu Cywilnego w Orzyszu (pokój nr 217).
Opłaty:
Zgłoszenie utraty dowodu osobistego nie podlega opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Niezwłocznie.
W przypadku osobistego zgłoszenia utraty dowodu osobistego wydawane jest zaświadczenie o utracie dowodu osobistego.
W przypadku zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego lub pisemnie do konsula – wydanie na żądanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.
W przypadku osobistego zgłoszenia utraty dowodu osobistego wydawane jest zaświadczenie o utracie dowodu osobistego.
W przypadku zgłoszenia w formie dokumentu elektronicznego lub pisemnie do konsula – wydanie na żądanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.
Inne wskazówki, uwagi:
Osoba, która utraciła dowód osobisty jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy Urząd Gminy lub Konsulat. Zawiadomienie składa się w formie pisemnej. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie dowodu osobistego.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego do placówki konsularnej RP można dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną , utratę lub uszkodzenie zgłasza rodzic, opiekun prawny lub kurator.
W przypadku odnalezienia własnego lub cudzego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt w Urzędzie Stanu Cywilnego w Orzyszu (pokój nr 5) i zwrócić odnaleziony dokument.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego do placówki konsularnej RP można dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną , utratę lub uszkodzenie zgłasza rodzic, opiekun prawny lub kurator.
W przypadku odnalezienia własnego lub cudzego dowodu osobistego, zgłoszonego jako utracony, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt w Urzędzie Stanu Cywilnego w Orzyszu (pokój nr 5) i zwrócić odnaleziony dokument.
Podstawa prawna:
Art. 47, 48, 49 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz.1131 z późn. zm.).Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty,uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212).Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r., poz. 1114).
Opracował
Teresa Sokołowska
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Teresa Sokołowska
Zatwierdził
Teresa Sokołowska
Data sporządzenia
piątek, 20 maj 2016 16:52
Data zatwierdzenia
piątek, 20 maj 2016 17:05
Pliki do pobrania:
- Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia d.o. (pdf) 11 lut 2021 08:25 0,09 MB