Urząd Miejski w Orzyszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Wydanie dowodu osobistego przed ukończeniem 18 roku życia

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego (USC)
ul.Giżycka 15
12-250 Orzysz
tel. (87) 424 10 45
e-mail: usc@um.orzysz.pl

Wymagane dokumenty

1.Wypełniony druk wniosku o wydanie dowodu osobistego (wniosek w załączniku);
2.Aktualną, kolorową fotografię o wymiarach 3,5x4,5 cm wykonaną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, odzwierciedlającą wizerunek twarzy w pozycji frontalnej, przedstawiającą osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami;

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Stanu Cywilnego (pokój nr 5).

Opłaty:

Wydanie dowodu osobistego nie podlega opłacie skarbowej.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Dowody osobiste wydawane są niezwłocznie po ich otrzymaniu z Centrum Personalizacji w Warszawie.

Dowód osobisty odbiera się osobiście za wyjątkiem następujących przypadków:
1. Dowód osobisty wydany małoletniemu, który nie ukończył 13 rok życia odbiera składający wniosek rodzic, opiekun prawny, lub kurator ustanowiony przez sąd.
2. Dowód osobisty wydany małoletniemu, który ukończył 13 rok życia nie mającemu obowiązku posiadania dowodu osobistego odbiera osobiście małoletni albo rodzic składający wniosek lub opiekun prawny.
3. Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską odbiera rodzic składający wniosek.
4. Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską odbiera opiekun ustanowiony przez sąd.
5. Dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera ta osoba albo kurator ustanowiony przez sąd.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
administracyjnej.

Inne wskazówki, uwagi:

Dowód osobisty odbiera się osobiście lub przez pełnomocnika posiadającego pełnomocnictwo szczególne (w przypadku, gdy wniosek był przyjmowany w miejscu pobytu wnioskodawcy) za okazaniem
formularza odbioru dowodu osobistego.

Dowód osobisty wydany po ukończeniu 5 roku życia jest ważny 10 lat od daty jego wydania, a w przypadku jego wydania przed ukończeniem 5 roku życia – 5 lat od daty jego wydania.

Podstawa prawna:

Art. 25, 26, 27, 29, 30, 32 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.).Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212). Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r., poz. 1114). Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U z 2014 r. poz. 1628 z późn. zm.).

Opracował

Teresa Sokołowska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Teresa Sokołowska

Zatwierdził

Teresa Sokołowska

Data sporządzenia

piątek, 20 maj 2016 15:41

Data zatwierdzenia

piątek, 20 maj 2016 15:55
Pliki do pobrania:
Data dodania: piątek, 20 maj 2016 15:41
Data upublicznienia: piątek, 20 maj 2016 15:55
Data przejścia do archiwum: czwartek, 11 lut 2021 08:32
Opublikował(a): Teresa Sokołowska
Zaakceptował(a): Teresa Sokołowska
Artykuł był czytany: 11510 razy